Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 27.11.2015, 14:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Jos D30:n aikoo pitää, niin ehdottomasti trussi siihen akselin päälle.. ei se muuten kestä. Siinä taipuu sekä putket että C:t.. ja kaikenpäälle siinä pääsee banjo vääntymään jolloin välitys antautuu. XJ:stä high pinion D30 alle niin kestää paremmin, sen ehtii rauhassa rakentaa.. HP D30 on n.30% vahvempi välityksen osalta eteenpäin mentäessä vrt. LP D30

Muutenhan tuohon väkertäisi melkeinpä mitä vain alle, mutta kun pitää saada ABS:t pidettyä jos on kilvellinen auto. Taka-akselina D44a ei ole suoranaisesti huono, välitys & pinioni kestää 500 hevosta ja 600-800Nm vääntöistä konetta ihan mukavasti. Vetarit, akseliputki ja banjo onkin sitten taas ne ongelmat, mutta cromo- vetareilla ja trussi akselin päälle D44a kestää 35" renkaitakin vielä ihan kohtalaisesti. D35:stä en sitten puhuisi mitään, varsinkaan V8- koneisessa


Se mitä on näillä Jeepeillä tullut 10 vuoden aikana ajettua tiellä ja metsässä, niin varsinkin jos ei pitkiä tukivarsia laita niin ehdottomasti parhaimpia ratkaisuja alustan toiminnan parantamiseen on tukivarsien kiinnikkeiden nosto akseliputken tasalle (ja samalla ne ylävarsien kiinnikkeet tietysti).
Vaikka sopivilla iskareilla ei olisikaan mikään kivireki, niin alustan geometria on jo 3" korotuksella ihan pitkin vittua, renkaat ei kiipeä yhtä helposti esteiden päälle, ja sen lisäksi tukivarsien korvakkeisiin ja pusliin kohdistuvat voimat tahtoo hajottaa paikkoja kun tukivarret on liian pystyssä -> vaaterissa ollessa homma pelaa paljon paremmin. Tämä nyt vain ihan oman kokemuksen perusteella
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten