Ite just funtsin tätä samaa kun tossa trailerita kattelin vaan turha on hankkia ennen kuin on riittävän vetokykyinen veturi leimassa.
Niinhän se on että on ihan sama onko kärry tyhjä vai täyteen lastattu niin pitää olla sellainen auto vetämässä jolla voi sitä kärryä vetää maksimikuormassa ja sitten pitää kuskilla olla vielä kortti jolla saa tuollaista yhdistelmää kuskata.
Maalaisjärkeen kävisi jotta katsottais kärryn paino + kuorman paino ja veturiksi riittäisi auto jossa vetokyky riittää + kuskilla korrti jolla kuskata.
Pystys myös tyhjää kärryä viemään paikasta toiseen pienemmällä autolla.
Vaan näinhän ei ole???? Kummallista?
t. Ismo Ämmä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiPe
Tässä tämmöinen pikkuasia vaivannut pienen hetken. Oli uutisissa, että oli peräkärrimies saanut sakot kun oli ajanut tyhjän trailerin kanssa (omapaino alle 750kg). Hänellä ei siis ollut pikku e:tä. Oli menettänyt korttinsa kuukaudeksi tästä rikkeestä, kun ei kortti riitä ajamaan traileria täytenä.
No periaatteessa tuo kuulostaa loogiselta, joskin aika tyhmältä, kun hän olisi voinut laittaa trailerin jarruttomaan kärriin ja vedellä sitä (oli laskenut että juuri menisi 750kg kärriin). Mielestäni tuo kuitenkin on turvallisempaa vetää tyhjää traileria, kuin kärriä mihin on traileri lastattu jotenkin päin roikkumaan.
No varsinaisesti tässä nyt ei tuossa ihmetytä mikään, mutta mites kun suurimmalla osalla trailerin vetäjistä ei taida autossa riittää vetokyky siihen trailerin maksimiin? Onko tämä aina ollut näin vai onko joku muuttunut, kun useinhan noi trailerit 2700kg ja yli, eikä näin ollen paljon pakettiautoilla (2-veto) vedellä. Vai onko tämä nyt jotenkin eri asia kuin tyhjän trailerin ajaminen ilman pikku eetä?
|