Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT
Ohoh, nyt menee vaikeaksi, melkein pitää ottaa kone irti että saa nokanlaakerit vaihdettua kun pitää kummin uuden nokka-akselin kanssa tarkistaa että vielä pyörii ja jos ei pyöri, pitää pikkasen kalvaa sitä lakruu... Pitää päästä nimittäin takatulpan kautta käsiksi... Vai mites ajattelit edetä?
|
Kalvamiseen löytyi jo konsti Hotrod magazinen sivuilta ihan Cleviten väen itsensä kertomana: vanhaan nokka-akseliin 2-3mm syvä viistottainen ura jokaisen laakerikaulan poikki, sen jälkeen siistii reunat ja nokka-akseli paikoilleen, sitten käsin pyörittää nokka-akselin rattaasta koneen pyörimissuunnassa

..sen sijaan ainakin uusien laakerien asennus on toinen asia, mutta täytyy koittaa keksiä keinot. Jos näyttää pahalta niin sitten kone irti, ei siinä muu auta. Toisaalta nyt on ainakin helppo irrottaa kun vaihteiston ylempiin pultteihin pääsee suoraan käsiksi