Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80
onhan palalukossa omat ongelmat,ei viitti talvikelillä ees kokeilla suuria nopeuksia. paineilma tai säkö/manuaali,tasauspyörästö ominaisuus säilyy.. kiinnostaa tuo etuakselin vaihto?kerroppa lisää..
|
No mitä siitä vielä muistaisi. Hiluxin oma jäykkä akseli, HDJ80 etuperä sähkölukolla ja 5.29 välityksellä, HJ61 jarrulevyt sopi hyvin yhteen alkuperäisten 4-mäntäisten jarrusatuloiden kanssa.
Lehtijousien kanssa oli paljon puljausta kun rungossa ei oikein ole tilaa ylösjoustolle, meinasi tulla (ja tulikin) turhan korkea. Nyt on vielä jotkun Opel Sorsan kierrejouset avittamassa lehtijousia, joilla oli taipumusta vääntyillä jännän näköisiksi.
Vääntyilyyn auttoi myös akselin pyörähtämistä estämään laitettu alkuperäisen jäykän akselin kaltainen tanko akselilta eteenpäin runkoon.
Kardaani vaihtui toiseen jossa kääntökulmia reilusti enemmän. IFS kardaanin ei tarvi elää juurikaan.
Ohjausvarret sovellettu eri Land Cruiserin malleista, HDJ80/HJ60.
Että kyllä siinä puuhaa riittää.