Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD
Joo, no hyvä kun sulla on noin paljon faktaa, kuitenkin luotan noiden dieselien kanssa elantonsa hankkineen oikean ammattilaisen sanaan ja noiden purkuosien kanssa ikänsä touhunneen ja asioita seuranneen sanaan 
Mulla oli 400 000km mittarissa ennen tulppausta, kaverilla porsi kone 200 000km paikkeilla tukkimattomasta, en ole katsonut onko tukossa vai ei.
Tuohon lämpeämisen nopeuteen vaikuttaa myös turbo, ahtopaine jne.
Mulle on ihan sama lämpeekö 4 vaiko 5min kohdalla.
|
Mulle faktaks riittää tämän asian osalta jos koneen käyttökelpoisuus kylmillä ilmoilla huononee kun ottaa letkun irti EGR:stä. Itse testattu tieto vakuuttaa vielä enemmän kuin ammattilaisen sana tässä tapauksessa mm. siitä syystä koska ammattilainen on voinut törmätä sellaisiin yksilöihin, joissa EGR on tukittu väärällä käytöllä tai huonolla huollolla.
Vikaantuneista EGR:istä on vedetty johtopäätös, että lähes kaikki olisivat toimimattomia ja ne on siksi poistettava...
Vähän sama juttu jos ammattilainen on huolissaan tukkeutuneesta lämppärin kennosta tai huonossa kunnossa olevasta jäähdyttimestä vaikka ne on ainakin osaltaan ylläpidosta kiinni missä kunnossa ne on. Huonossa kunnossa olevia on ja hyvässä kunnossa.
Itse uskoin niin kauan nettijuttuja, että EGR kannattaa ilman muuta poistaa kunnes ensin kokeilin mihin suuntaan vaikutus menee aluksi letku irroittamalla ja tukkimalla. Osoittautuikin, että sillä on oma suotuisa vaikutuksensa lämpenemiseen. Oleellistahan on onko se nykyisellään toimintakunnossa vai ei. Jos on jumissa tai toimimaton, jotain pitää tehdä, joko poistaa käytöstä tai laittaa toimimaan.