Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei
Kysymys: kun rekisteriotteessa lukee, että autossa on takapenkki, niin onko sen sitten oltava siellä?
Mulla on siis ihan jäätävä sisustuskriisi nyt Lällin kanssa ja yhtenä vaihtoehtona on purkaa tuo takapenkki pois. Mutta pitäisi tietää tarviiko sen olla siellä aina leimalle mennessä? Vai onko sillä mitään merkitystä.
Toinen kysymys: mulla on elämäni eka dieselauto nyt, eli onks jotain mitä tarvis talvella tietää? Mitä se jäänestoaine on ja kuuluuko sitä laittaa? Nyt saa laukoa kaikki itsestäänselvyydetkin vastaukseksi, koska mie en ihan oikeesti tiedä kiisselillä ajamisesta mitään.
|
No aikanaan kun meidän henkilöautosta faija ruuvas etupenkin pois ja meidän koiralla oli siinä peti, niin ei ainakaan silloin poliisit sanoneet mitään kun pysäyttivät joissain ratsioissa. En kyllä muista oliko katsastuksessa irti vai paikoillaan. Jollakulla muulla voi olla faktatietoa tästä onko väliä vai ei.
Dieselissä tärkeetä on vaihtaa PA-suodatin ennen talvea jos ei ole hiljakkoin vaihdettu ja tyhjentää vedenerotin jos sellainen autossa on. Ja tietysti tankata talvilaatua, mutta ne tulee yleensä jo hyvissä ajoin huoltamoille. Kesälaadulla menee vielä pikkupakkasilla, ei sekään heti jähmety. En nyt ulkoa muista mikä se suodatettavuus oli sillä, lukee kyllä yleensä siinä mittarissa.
Nesteelle tulee talvilaatu vissiin ensimmäisenä. On dieseliinkin omaa jäänestoa, itse en ole käyttänyt, mutta eikai siitä haittaakaan ole, jos silloin tällöin tankkiin pistää. Ja akut on tietysti syytä olla kunnossa.

3 Amigos-never travel alone