Lainaus:
quote: saavuin liikkeeseen ja myyjä tulikin ovella vastaan mutta autoa ei näkynyt missään... ensimmäiset sanat mitä myyjä sanoin ennen kuin kerkesin suutani avata... "minä olen sitä mieltä että se auto ei sovi sulle, ei sinun kannata sitä ostaa" aikani ihmeteltyä ja jo vähän ääntä korotettua myyjä sai sanottua että "Minä myin sen"
by:glutton
|
Oisit tehnyt esi- tai varaus sopimuksen siitä autosta niin ei olisi myyjällä ollut varaa mennä ryssimään väliin.
Olen ollut "vieressä" katsomassa vastaavaa tilannetta jossa auton varannut asiakas on ollut koeajolla autolla joka ollut esisopimuksen alainen ja toinen kaveri sillä välin iskenyt rahat autosta pöytään ja sanonut että tehdään paperit, auto on mun.
No eipä mitä, oli siinä kaveri ihmeissään kun tuli koeajolta ja toinen sälli tuumas että annas mun auton avaimet mulle ja häippäs autollaan. Sai muuten automyyjä kanssa kuulla selko suomea. Niin ja tais se myyjä vielä päästää siivoomaan työpöytäänsä kun liikkeen iso pomo kuuli miten on toimittu.
Eivät ainakaan täälläpäin tästä viisastuneen anna edes koe istua autoa josta tehty varaus/esisopimus. Se hyvä puoli esisopimuksesta on että se ei vielä velvoita mihinkään ostajaa, myyjää kylläkin. Pajea kun olin ostamassa niin sanoin että varaat auton mulle tuoksi ajaksi ja siihen ei muita väliin päästetä, ja näin myös tehtiin vaikka autolla oli ollut "renkaanpotkijoita" ympärillä.
-- Wannabe OFF-roader --