Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 08.11.2015, 11:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Sanoisin että ainoa järkevä tapa on viedä vanteet lasikuulapuhallettavaksi. Saa suoraan puhtaan ja sileän pinnan ilman oksidikerrosta, ja kun vie siitä äkkiä pulverimaalaukseen tai pinnoittaa itse (esim. alumiinille sopiva happopohjamaali + pintamaali + lakka), niin pysyy maalit todella hyvin kiinni. Pinta on juuri sopivan karhea maalin tarttumiselle, mutta riittävän sielä että jäljestä tulee hyvä. Tosin jos on tarkoitus kiillottaa vanteet, niin sitten ei kannata puhalluttaa

Minulla on nyt useampiakin alumiinikappaleita muutaman vuoden ajalta puhallettuna, ja ihan kotimaalauksella maalattu. Erittäin hyvin on maalit pysyneet. Joskus puhallutin maastofillarin alumiinirungon lasikuulilla, siihen pulverimaalit päälle ja maali pysyi kiinni erittäin hyvin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten