Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai
Voisin ottaa toimivan polttomoottori kompuran ja sellaisen lahjoitetaan version
Tänäänkin ois tarvinnu, mut vaihdettiin sit rengas
Mahtaa noi toimivat kompura lahjoitukset mennä siihen samaan kategoriaan kun parin sadan leimakuntoset 4x4 nissanit
|
En ole törmännyt hyvien polttomoottorikompressorejen ylitarjontaan. Sähkökompuroita on ollut omalla kohdalla tarjolla enempi kuin tarvetta.
Olen itse erilaisia osia yhdistämällä kasannut perässä vedettävän kompressorin, jota voi tarvittaessa pyörittää myös nivelakselilla kun siinä on sellainen liitin valmiina olemassa.
Haaste on siinä jos tarvii enempi ilmaa ja painetta, rupeaa kulut nousemaan. Itsellä on ylimääräinen yksi hiukan arveluttava Mersun 200 dieselkone, jota kuitenkin pyörittelin sen verta, että kävikin hiukan ja sammutin melkeen sen kuitenkin ku ei ollu vesiä yhdistetty ja öljyjä vaihdettu.
En ole lähtenyt jotain tällasta konetta yhdistää olemassaoleviin nykyisin sähköllä käyttökelpoisiin kompuroihini kun en usko vaivaan nähden tulevan tarpeeksi ilmaa. Jonkinlaista tarvetta KUNNOLLISELLE dieselkompuralle on.
Mun mielestä tässä puheen olevassa hommassa on jos kompurassa on nyt 5,5 kilowatin mosa, ei jatkuvapyöritteisyysventtiilejä, siitä ei vaivaan nähden ehkä tuu kovin tehokas vehje - ellei kyseessä sitten ole joku ihan muunlainen kompuran lohko kuin mitä moottoriteho antas ymmärtää ja sitäs olis pyöritetty hyvin pienil kierrosil ja paineella. Tämän teholuokan kompurat on tarkotettu lähtee käyntiin ja sammumaan kätevästi.
Dieselillä toimiva kompuroita on paljon vähemmän tarjolla kun sähköllä toimivia. Ne ei silloin ole yhtä edullisiakaan. En mee väittää allaolevaa hyväks, mutta joskus voi tulla vastaan joku toimiva ja ei enää kovin kaupallinen vehje:
http://www.nettikone.com/broom-wade/ei-tietoa/1461904
Joskus on jotain 2 kuution pieniä dieselkompuroita kohtuuhintaan. Mua ne ei innosta ku ei ole tarpeeks kova sana hiekkapuhallukseen.