Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN
kyl minuu nuo erot ainakin kiinnostaa, kuten tuos Jamantin kans päivällä vaihettiinki mielipiteitä ni jos meinaa offata, niin 5-10v päästä on se tilanne edessä et ZJ korit on ajettu paskaksi mettässä ja jos meinaa pysyä merkissä, niin se on tehtävä se mehtäauto uudemmasta korimallista, niillä pelikorteilla mitä sillon on jakosissa. ikävä fakta on se, että HC offausta itsekantava kestää kisakäytössä jonkun 2-3v ja sen jälkeen kori on niin letkee, et joustoja on, mutta repeilee omaan mahottomuuteensa.
|
Googlaahan huvikseen "cherokee/ grand cherokee uniframe stiffeners", ja niiden kaveriksi helmapalkit + niiden sitominen keski"runkoon", ja lisäksi kunnon tirvakaaret keulasta perään -> on jo kestävämpi paketti kuin rungollinen + kori + kaaret, ja silti edelleen kevyempi
Toki sitten vahvistamattomana itsekantava kori repeää saumoistaan ihan takuuvarmasti, eikä tartte edes mitään ihan HC- offia tai kisakäyttöä.
Lainaus:
ite olen tuota korin elämistä ja väsymistä seurannu alustapitäen ja ennemmin tai myöhemmin se on edessä, ettei autolla enää voi ajaa, ellei alota massiivista vahvistamista ja siinä käy sitten silleen, et kaikkien panssarien jne kanssa auto on liian raskas, ni tässä kohtaa on ihan hyvä jo yleistiedon puolesta tietää, et mitä on edessä kun mallinvaihto tulee ns pakolliseksi
|
Jos tekee vahvistukset heti alussa, järjellä ja maltilla niin ei siitä autosta mikään älypainava tule eikä korikaan ehdi väsyä. Samalla kun siihen rakentaa kaaret, helmat yms. pientä, voi poistaa sisämatot, painavat orkkispenkit, lähtee sieltä täältä ylimääräistä peltiä -> paino ei lopulta sopivine panssareineen nouse kuin max. 150-200kg alkuperäisestä - järkevällä touhulla jopa vähemmänkin. Silti auto painaa vähemmän kuin melkeinpä yksikään isompi rungollinen japsi tai jenkki, tehoa on enemmän ja kulkupuoltakin metsässä ihan eri tavalla