Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 01.11.2015, 20:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluskis Näytä viesti
Onko tullu selvyyttä markkina alueen merkityksestä tuon verrokki renkaan kanssa kun löyty tuosta hdj:n korjaus oppaasta sellanen rengaskoko kuin: 245/85R16 ja tuota kokoa ei oo euroopan kamppeisiin laitettu että kelvanneeko tämmönen koko verrokkina suomen konttoreilla? Tuon perusteella kun pitäs jo 35 saaha otteeseen.
Käsittääkseni edelleenkin Pohjois- Amerikka ja Eurooppa katsotaan samaksi verrannolliseksi markkina-alueeksi. Jos on jotain australian/ aasian/ lähi-idän/ tjsp. rengaskokoja niin ei käy verrokkina.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mts2 Näytä viesti
Muuttukos nää vaatimukset EY-tyyppihyväksyttyjen autojen TUV-hyväksyttyjen osavaatimusten suhteen nyt?

Edelliset tuv-hyväksymättömät jouset sain otteeseen, mutta pykälää enemmän korottavaa pitäis laittaa alle...
Ainakaan määräyskokoelmassa ei ole mainintaa vaadittavista hyväksynnöistä, ja muistelisin että niitä ei siis myöskään enää vaadita '98 ja sitä uudemmissa autoissa. Riittää että on valmistajan ilmoitus sopivuudesta kyseiseen automalliin. Tuo määräys oman tulkintani mukaan siis myös sallii yleismallisten coil-overeiden asentamisen EY- tyyppihyväksyttyihin autoihin - onko se sitten oikea tulkinta onkin eri asia

Trafin sivuilta:
"Ajoneuvon alustan korkeuden muuttaminen on sallittua käyttämällä ajoneuvotyyppiin soveltuvia alustan madallussarjoja, korotussarjoja tai korkeussäädettäviä alustasarjoja, jousia säätämällä,..."
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten