Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92
Ihmettelen suuresti tätä tasapainotushöpinää. Imusiipi on tehtaalla valmiiksi painotettu ja se muutenkaan mitään paina verrattuna akseliin ja pakosiipeen. Pakosiipeen et akselista irti kuitenkaan saa. Eli akselin toinen pää anyway paljon painavampi ja rasittaa laakeristoa aivan saman verran oli tasapainotettu eli ei. Sitten kun dieselissä ole es mitään hide speed turboja vaan pyörivät melkosen vähän verrattuna kisavehkeisiin jossa mennään siihen 150000rpm. Noilla kierroksilla alkaa se painotus olla jo todellakin tarpeen.
|
Riippuu aivan miten turbo on mitoitettu moottoriin, Joku kasarivuosien TD:n turbo on todella hidaskierroksinen, ns. "idioottivarma", kun taas 2000 luvun moottoria viritellessä turbo on todella tiukilla vaikka dieselkoneessa olisikin. Ahtopaineet on vähintäänkin tuplautuneet ja herääminen pitää olla nopeaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!
Timo Rautiainen & Neljäs sektori
|