Näytä yksittäinen viesti
Vanha 30.10.2015, 09:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Jos sinulla kerran on vakiokardaanissa 180mm liukua, niin mihin ihmeeseen tarttet Blazerissa enemmän? Vai onko spooritappi ja/ tai liukuhaarukka niin kuluneet, että ei voi käyttää?

Mulla oli Jeepissä edessä pitkät tukivarret ja reilut tynnyrijoustot, eikä Jeepin vakioetukardaanin liuku (~150mm spooria, ts. n.75-100mm liukua käytettävissä) loppunut lähimainkaan. Takapääkin jousti enemmän kuin hyvin lehtijousilla & pidemmillä riipuilla, ja Jeepin etukardaanin liuku taakse asennettuna ei loppunut kesken.
Nykyisessä vieterialustaisessa Jeepissä kun olen katsonut paljonko kardaanit joustaa sisään-ulos äärijoustoissa, niin puhutaan muutamasta sentistä. En jaksa uskoa että yli 100mm tarttisi liukua lehtialustaisessa Blazerissa?

edit: Itse ottaisin ehdottomasti nuo oikeat Spicerin tjsp. kardaaniliu'ut, niissä on tarkoitukseen tehdyt pinnoitteet ja suunniteltu toimimaan kuten kardaani toimii ja riittäävän välyksettömänä. Ne kuitenkin kestää yleensä 20-30 vuotta käyttöä, niin ei ne voi huonoja olla..

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 30.10.2015 09:22
Vastaa lainaten