Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN
tuohon tyhjäkäyntiin viellä.. vaihdoin sen kaasuläpässä olevan tyhjäkäyntimoottorin ja meni ilmeisesti ehjällä hullumpaan suuntaan, nyt ne on lämpösenä 1700rpm, eli kovasti haiskahtaa siltä, et tuossa on rikastin jotenkin päällä? lieköhän ois jotain tekemistä asialla, kun lämpömittari ei näytä mitään, mistä kone ottaa eculle L-tilatietonsa?
|
Nykyään ei paljoa rikasteta, tappaa katalysaattorin rikas seos. Nostetaan tyhjäkäyntiä... Ja jos lämpötieto puuttuu ECM:ltä, menee vikatilaan. Muistaakseni -95 asti on erillinen lämpöanturi mittarille, sitä uudemmissa yhteinen kuutosessa termarikopassa (vanhemman mittarin anturi kannen takaosassa venakopan vieressä kuskin puolella) ja kasissa imusarjassa, siinä termarikopan vieressä (yksi tai kaksi anturia)!!!
Jaa kettu, täähän oli taas XJ -kysy ja vastaa palsta, ei niissä oo kasia!! Eli editoidaan sen verran, että Renixissä (siis 87-90) kuutosessa on kannessa mittarin anturi ja lohkossa pakosarjan alla ECM:n ja 91-95 kannen takaosassa edelleen ja termarikopassa ja 96-01 vain termarikopassa...