Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 24.01.2005, 00:32
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Jeeps...lähinnä tosiaan sellaista perustietoa tuosta Jimnystä etsiskelen. Se vois olla aihio sellaiselle "kevyt offaajalle" kuten minä. Tarve olis, että se on helposti rakennettavissa/ylläpidettävissä (tyyliin pulttaa kiinni korotus + isommat renkaat + vinssi + takalukko ja anna mennä) ja että siinä on normaali auton peruskäyttömukavuudet => "kakkoskäyttöauto" (ei tarvi kuulosuojaimia/kuulee uutiset radiosta, ei ravista/woblaa, ei halvaannu paikat surkean ergonomian suhteen, löytyy ohjaustehostin, pysyy lasit auki, on lämpoä talvella, ei tarvi koko ajan pelätä jonkun paikan hajoavan vanhuuttaan jne) ja ylläpito ei oo kovin kallista/työlästä.

Brittihuumori ei ole oikeen innostanut minua tähän asti (Paavon Rangea ei lasketa ) osittain juuri em. syistä. Siis suunnitelmissa ei ole 100% pelkästään metsään ajateltua autoa.

Mersu on myös ollut aina suunnitelmissa, mutta eipä oo oikeen näkyny myynissä montaakaan yksilöä? Muutamia raatoja ja museovehkeitä lähinnä. Saako vähän ajettua, lukollisilla akseleilla olevaa, 300td/300bensa ja lyhyellä akselivälillä olevaa, hitsaamisvapaata ja kaikin puolin toimivaa mersua 10.000eurolla? Saksasta tuomisen rajoitteena on perkeleelliset verot ;-(

Niin eli Jimny nyt menettää pisteitä ilmeisesti juuri onnettoman "tielaillisen" rengastuksen suhteen ja ilmeisesti ne välitykset on suunnileen samaa luokkaa SJ/Samurain kanssa eli kun laittaa esim. 31" kumet niin luistattamiseksi menee? => välitykset vaihtoon? Niin ja ei sukisukissakaan oo lukkoja valmiina, mutta taakse jos jonkun lockrightin laittaa niin ei pahasti ehdi köyhtyä (n.500e?) ja muuta se taida tarvia ainakaan heti.

-- Eino Grön ja ikivihreät tangat....häh? --
Vastaa lainaten