Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 23.01.2005, 23:13
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

The newly delivered aircraft was to perform a charter flight on behalf of the Mulhouse Flying Club. The crew was to overfly Mulhouse-Habsheim airport two times (first at low speed, gear down at 100ft and the other at high speed in clean configuration) as part of an airshow. The aircraft took off from Basle-Mulhouse at 2:41pm local time and climbed to 1000 feet. The crew started the descent three minutes later and Habsheim was in sight at 450ft agl. The first officer informed the captain that the aircraft was reaching 100ft at 14:45:14. The descent continued to 50ft 8 seconds later and further to 30-35ft. Go-around power was added at 14.45:35. The A320 continued and touched trees at the end of the runway at 14:45:40 with a 14° pitch attitude and an engine speed of 83% N1. The plane sank slowly into the forest and a fire broke out. Failure of the Captain to maintain sufficient altitude and airspeed for recovery after a low approach to a runway with obstacles near the departure end.
================================================== ================================================== =================
Tarkoituksena oli lentää ohilento matalalla(100ft=n.30m), laskutelineet ulkona.Toinen ohilento olisi tehty suurella nopeudella "sileänä",eli telineet ja laskusiivekkeet sisällä.
Näytöslento oli siis ohjelmassa, homma vaan loppui lyhyeen.

Olivat suorittaneet lentoonlähdön,ja nousseet 1000ft:n korkeuteen josta aloitettu korkeuden pudotus pikkuhiljaa.
450ft:n korkeudessa kenttä oli näkyvissä (olivat varmaankin ajaneet kaartoa takaisinpäin),perämies sitten ilmoitti saavutetuksi 100ft.Laskeutuminen jatkui 50ft:n, ja 8sekuntia myöhemmin korkeutta oli enää 30-35ft.
Tästä meni reilu 10sekuntia siihen kun ylösvetotehot (go-around)lyötiin moottoreihin.Aikalailla siis täydet räyhyt.
Lentorata ei ehtinyt muuttua ennenkuin puut tulivat vastaan...
Keula oli 14astetta ylöspäin, ja moottorit olivat ehtineet kiihtyä 83%:iin N1:stä.(N1= fanin,eli sen ison puhaltimen rpm)

Joidenkin lähteiden mukaan tuo liian alas laskeutuminen johtui siitä etteivät moottorit vastanneet tehovipujen komentoihin, toiset taas syyttävät pilottia hölmöilystä.





Life sucks, then you die...
Vastaa lainaten