Lainataanpa ketjua sen verran kun on 2003 vm mallissa samaa vikaa, eli nelikko ei kytkeydy pois. Tai siis etukardaani ei kytkeydy irti. Tossa sitä tarkemmin tutkittuani, huomasin että se alipainekellosysteemi mikä liikuttaa sitä karaa mikä kardaanin kytkee irti, toimii väärin päin.
Eli lepotilassa kellon varsi on sisässä, jolloin neliveto on päällä. Kuitenkin meikäläisellä toimii niin päin että kun laittaa kepin 2wd -> 4wd niin kara liikkuu ulos ja kytkee kardaanin irti. Eli siis toimii väärin päin! Ajattelin että letkut vaan väärin päin, MUTTA kun vaitaa letkut ristiin, ei kello teekkään enään yhtään mitään!!?
Voisko siis olla että niissä solenoideissa on vikaa mitkä käyttää sitä kelloo? Mittasin johdoista jännitteen mitkä niille tulee, ja molemmissa oli jännite kun keppi oli 2wd asennossa ja molemissa tippu jännite nolliin kun laitto nelikon päälle. Kuuluuko sen toimia noin?
|