Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 15.10.2015, 05:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
miullahan tuo on aito -93 kutonen ja ei tapahtunu mitään mullistavaa kun sen pöntön heivas mäkeen. samoten tuo samanen keksintö ei ymmärrä ilmanputsarin ja/tai sen huohotusletkujen jne uudelleenasemoinneista ja/tai katkomisista ja tulppailuistakaan mitään. edelleenkin oon sitä mieltä et grandeissä on viellä niin dami ecu, ettei siellä kovin paljon dataa liiku
OBD-I pohjainen ('95 asti) on huomattavasti typerämpi kuin '96-'98 OBD-II boksi. Noissa vanhemmissa ei - varsinkaan euro-/ federal- emissions mallit paljon hetkahda mainitsemistasi asioista. Uudemmissa euro- versioissa vähän sama asia tuon putsaripömpelin takia, sen sijaan Cali- emissions malli sytyttäisi välittömästi vikavalon, ja muistaakseni myös Federal emissions- malli.


Lainaus:
nyt kun tästä ecusta on enempikin puhetta, niin onko kellään varmaa dataa mihin asti tuossa polttoainekartat venyy? ymmärtääkö boksi by default esimerkiksi ylipaineen imusarjassa? samaan liittyen onko kukaan selvittänyt mitkä nuo suuttimet esim kutosessa on? merkki/malli ja saako niihin korvaavia "parempia"(parempi kärkisiä), tai isompi tuottosia (halvalla) mistään, voisiko olla peräti, että ne käy jostain euroautosta joka on hyvin yleinen?
En ihan tarkkaan tiedä OBD-I PCM:stä, '96-> on ainakin lukemieni nettitietojen perusteella paremmin adaptiivisia ja oppivia. Esim. kannet & imusarjat, nokan yms. vaihtamalla uudemmat ei yleensä vaadi uudelleenohjelmointia (nollaus ja uuden oppiminen riittää), vanhemmat ei välttämättä toimi.

Sekä kuutos- että kasikoneen suuttimista löytyy paljonkin tietoa netistä kun vain etsii. Suuttimet on aika yleisiä ainkain eBaystä hommattuna, mutta muistini mukaan Boschilta löytyy sopivia nelireikäisiä alkuperäisten yksireikäisten sijaan missä on sama tuotto - ja toki myös suurempituottoisia.

Suoraan lonkalta en todellakaan muista, mutta pitää koittaa muistaa kaivaa tietoja..


Lainaus:
samoten miten on jeepin ecun uudelleenohjeilmointi, voiko muistipiiriä vaihtaa, tai onko noissa peräti uudelleenohjelmoitava, millä ohjelmalla?
En muista toimiiko SCT- tunerit vanhemmassa PCM:ssä, uudemmassa ainakin. Tehtaan laitteilla pystyy ohjelmoimaan uudemmat PCM:t (vanhemmista en taaskaan muista, mutta käsittääkseni kyllä), kotikonstein taitaa olla aika tekemätön paikka.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten