no aika kattavasti tuossa on ollu puhetta jo mitkä on minkäkin systeemin plussat ja miinukset, kuten ite sanoin, että jeep tyyppinen nelilinkki eteen ja kolmiovarsihommeli taakse niin on sekä tiellä, että metässä paras, MUTTA kun eteen ei ole olemassa riittävällä akselimassalla olevia varsia.. grand cherokeen etuakseli on muistaakseni 1200kg ja bertassa menee varmasti yli, koska painava kone

ihan varmasti saat riittävät joustot laadukkailla kumipuslilla ja jakarimallisella toteutuksella ja ainakin se on helevetin hyvä ajaa tiellä kun kahtoo niiden varsien paikat ja kulmat kohdalleen.
sitten siitä nelilinkistä.. lukasepa tuo ja siihen liittyvät artikkelit 4 wheeleristä, on hiukan raskasta luettavaa, mutta aivan älytön tietoähky.. ite luin varmaan kolmena iltana kaiken, useempaan otteeseen ja sie olet nähnyt miten Barbien alusta pelaa ja se ei ole viellä final stage, toki iso kiitos ko auton komponenttien löytämisestä kuuluu Jerkulle, mutta opiskelu kannattaa aina
http://www.fourwheeler.com/how-to/su...ension-part-1/
http://www.fourwheeler.com/how-to/su...ension-part-2/
sitten perusasiaa..
http://www.fourwheeler.com/how-to/su...spension-link/
nämä sie jo tiesitkin, mutta kertauksena
http://www.fourwheeler.com/how-to/su...-what-they-do/
ja sitten ku se lähtee lapasesta niin muistilistaa ja kertausta
http://www.fourwheeler.com/how-to/su...-for-your-4x4/