Jälleen on kuukausi vierähtänyt ja onhan sitä tässä saatu kaikkea pientä räpellettyä.
Sain jo aikaa sitten sähköpostiin vastauksen katsastusmieheltä, jossa oli synninpäästö tuolle W124:n pääsylkylle - kelpaa.
Jarruosiksi valikoitui Kia Sportage 1 gen (K00, 95-03) jarrulevyt ja satulat. Navan ”lautasesta” sorvauttamaan muutaman millin pois ja jarrulevyjen keskireikää hieman isontamaan, mutta nyt istuu hyvin
Oli melkoinen episodi tuo jarrusatuloiden hankkiminen. Tilailin ne jenkeistä RockAutosta. Kaksi kertaa lähettivät vääriä osia. Tulli ei toisella kerralla enää meinannut uskoa, mutta saatiinpa nuo oikeat osat nyt vihdoin. Tällähetkellä satulat on purettu ja maalattavina. Kannattipa nuokin purkaa, toisen satulan männän alta löytyi vähän yllätyksiä:
Amerikan Joe ollut vähän hätäinen putsaamisen suhteen. Jahka maalaussessiot on valmiina niin täytyy tutkailla ettei tuota hilettä ole tiivisteissäkin niitä rikkomassa. Noiden mäntien ulos pullauttamiseen sain autokonkari-kaveriltani hyvän vinkin, pienellä paineella paineilmaa nipasta sisään niin johan lähtee. Hyvä että kaveri mainitsi tuon pienen paineen, 2 bar taisin laittaa kompuran säätimestä ja varovaisesti päästin ilmaa, ja siltikin lähti männät aikas haipakkaan. Jos ei olisi tuota maininnut, niin olisin varmaan lasettanut täydellä 8 bar:lla männät tangentin suuntaan pitkin tallin seiniä
Muuton tässä on vaan hapotettu pikkunippeleitä, hiekkapuhallutettu napa ja kääntöpäät ja maalattu kyseiset osat.
Osat hinkattuna puhtaaksi maalista:
Happokylpy porisemassa:
Puhtaaita osia:
Pohjamaalia kalikoille:
Ja pintamaalia, alustasta tulee tälläkertaa kirkkaan punainen, navat maalaan vielä mustiksi:
Seuraavana sitten jarrusatuloiden kasausta, napoihin uudet laakerit ja nekin kasaan ja suunnittelemaan palikkaa jolla kiinnittää jarrusatulat kääntöpäähän. Hitaasti hyvä tulee