Näytä yksittäinen viesti
  #28  
Vanha 06.10.2015, 19:20
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

niissä on hyvin suurella todennäkösyydellä softavika kaikissa 2,2l koneisissa, koska toinen on "työn alla" ruottissa, samoilla oireilla kun meidänkin. eli motarille kun polkasee n 120kmh ja cruise päälle, niin hyvin suurella todennäkösyydellä sytyttää vaihteiston vikavalon ja puottaa tehot alas, jonka jälkeen sammuttamalla kuitaten matka jatkuu. aiemmin mitä tuossa oli vikoja, niin osia karisi irti, takavalot ja alustan pultteja jne eli harmittomia, mutta jatkuvassa työkäytössä todella ärsyttäviä vikoja. toinen mikä meillä alko vaivaamaan 15tkm jälkeen oli tehottomuus, eli ahtopaineet putoo vedossa liian alas ja mennään ns vaparidieselillä ja sen kaikki varmasti arvaa, ettei 2,2l kone mikään tykki ole, vika tulee ja menee oman mielensä mukaan ja fordin mukaan ongelma on jotekin naimisissa tuon cruise hommelin kanssa, eli bitti menee vaan poikittain ja homma kusee. tosin, jotain hyvää siinä on, että riittävän pitkään kun aiheesta kiukkusi, niin alkovat tosiaan tutkimaan ihan euroopan konttoreita myöten ja softa päivitys on luvassa, kunhan ehtiivät testaamaan riittävästi, että toimii. eli minulle annettiin ymmärtää, että päivitys on olemassa, mutta eivät julkaise, ennen kuin se on testattu, että viat poistuu.
muutenhan auto on pickupeista kirkkaasti paras ajaa, pieni miinus moottoritiemelusta, konttorissa on pitkälle kuskille elintilaa, myös apparille vaikka olisikin arjalaisen mitoilla ja muutenhan kabiini ja tilat on työkalumaiset, mutta toimivat, ei niistä mitään valittamista ole viellä löytynyt. konehan on sillon kun se toimii kunnolla ihmeen puhdikas ja jaksaa vetää asiallisesti tuollasta 3000kg traileria ja mettässä etenee pirun hyviten, kun muistaa, ettei aja uudella autolla vaan kakkonen ja HAPPEE kun EPS&TC alkaa epäilemään renkaiden luistavan fordin luistonestohan sallii tavallaan overriden, eli kun polkaset monon pohjaan, vaikka luistonesto oisi jo päällä niin saat polkastua kinnerin parin metrin mutalikon yli vaikka takavetosena jos on pakko..

sehän tuossa on yllättäny maahantuojan ja kaikki tahot, koska auto on sellasessa käytössä, että sillä ajetaan siirtymät vaikka 500km kuten henkilöautolla, eli reilusti nopeusrajotuksien mukaan (ja ylikin) ja sitten yhtäkkiä vintataan mettän puolelle ja lirutellaan kannokossa pelipaikalle ja/tai kun se aamulla käynnistetään niin se on sitten kanssa käynnissä 10-12h/vrk työpäivinä, kilsoja tuohon tulee se 50-60tkm/vuosi.. eli käyttö on tosi raskasta, vaikka kaikki kuskit "säästelee" autoa ja nestepintoja/yms/yms vahditaan jokasen toimesta ja samoten auto käytetään lämpöseksi ja jälkikäytetään ajon jälkeen, eli meijän porukassa kaikki on ns automiehiä, jotka tietää ja ymmärtää miten turbodieselistä pitää huolehtia ja siitä tosiaan huolehditaan. mutta siitä huolimatta tuo käyttö on niin raakaa, että viat kyllä tulee aika nopsasti ilmi hyvähän tässä on se, ettei enää tartte jonotella puhelimessa tai kysellä ihmisten perään, vaan jos jotain asiaa merkkiliikkeeseen tai maahantuojalle on, niin aina puhelu menee ammattilaiselle ja huollon saa sillon kun auto joutaa töiden puolesta pajalle, eli ilmeisesti heitäkin kiinnostaa seurata autoa, koska aika arvokasta dataa sieltä saa tulevaisuuden malleja varten toisaalta ite oon kahen vaiheilla, jos tuo softavika saahaan autosta poijes ja vehe pelaa sen jälkeen normi huoltojen puitteissa, niin mikä jottei, hyvä autohan tuo on kaikkijaan kun toimii. mutta jos vikoja ei saada ulos niin pirullinen sellasta on pitääkin ja toista en enää hanki jos ensimmäinen on susi. tulevaisuus näyttää, mutta tunnelin päähän on luvanneet valoa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten