Ka profiilistahan niitä kuvia löytyy, kävithän tuota jo livenäkin kattomassa. :P Onnistuu se nelilinkki ja joustaa niin maan perkeleesti enemmän ku rangen kolmio.

Tankojen asemointi yhdessä jousien ja iskarien kanssa aiheuttaa jonkinlaista päänvaivaa, mutta ei oo missään nimessä ylitsepääsemättömän hankala. Rangen kolmilinkki on helpompi tehä ja jakarit vielä helpompi. Kannattaa myös miettiä, miten kaatumaherkän haluat siitä autosta, eli mitä notkeampi, sitä helpommin se suuressa kokonaiskallistuksessa kaatuu. Jäykkä etupää ja notkea takapää (GR:n alusta kokonaisuudessaan) niin joka töppönen on kyllä hyvin maassa ja kestää kokonaiskallistusta, paitsi ylämäkikallistuksessa nostaa helposti etutöppöstä. Lisäks pomppelikossa se on jonkin verran epämukava ajaa, kun kori elää kokoajan käytännössä etuakselin mukaan. Ite pähkäilin ainakin seuraavaan pääsääntösesti maastoajoon tarkotettuun ajoneuvoon sekä eteen että taakse jakareita (brittivalmiste, tottakai). Saa helposti hyvän ja kestävän, brittivarsilla aivan riittävästi ristijoustoja ja joka paikkaan käy samat puslat ja varaosat jne. Puuttuvat joustot korvataan lukoilla. Niistä GR:n jakareista, tuntuu ettei oikein kukaan oo saanu niitä joustamaan kunnolla.
Hirveen monia jousia ei oo raaskinu kokeilla, mutta eessä tuntu hyvältä mannemersun etuvieterit (Viipo tarkentakoon, se ne jostain kaiveli) ja takana MB126 500S etujouset. Varmasti löytyy parempiakin vaihtoehtoja, mutta näitä molempia saa kohtuuhintaan kuitenki uutenakin ja ihan lähivaraosatiskiltä. Lisäks ne on suhteellisen pienellä halkasijalla ja paksuhkolla langalla, joten ne on helppo asemoida alustaan. Paikallaan omassa on nyt molemmissa päissä nuo 500 ässämersun jouset, mut tuntuu vähän että etupää ois menny jo liianki jäykäks. Takana on kuitenki lähes aina ajellessa useita satoja kiloja safarikuormaa. Tuossa pitäs olla hyllyssä yhet rangen jousetkin, saathan sie niitäkin kokeilla mutta imo ne on liian löysät...
Iskarit...No, halvallahan ei saa hyvää! Kalliilla saa sit kalliita huoltokohteita...Rancholla on mukava valikoima eripitusia ja erilaisilla päillä olevia pamppuja. RS5000 sarjalaiset on ainakin kestäny jo kohta 4 vai 5 vuotta venäjän laatuteiden ajoa. Muut alustaratkasut kannattaa tehä ensin ja valita sitten iskarit, kun tietää pituudet ja paikat.
Katoppa ihan yleismittarilla se latausjännite, kuulostaa melko korkealta...Arholta saa hyviä sähkökaappeja noihin "sähköpääkeskuksiin".
Pitää koittaa joku päivä käydä kahvittelemassa.