Näytä yksittäinen viesti
Vanha 28.09.2015, 19:40
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi Näytä viesti
Jos auttaa kovasti muita niin nekin auttaa sinua ja silloin voit ajatella että olette tasoissa. Jokainen meistä on ollu aloittelija joskus. Ja joskus tarttee vieläkin apua kun jotain ei yksin voi tehä. Ja voi niitä palveluksia muutenkin tehä. Vaikka siivoais ja keittäs kahvia.
No joo, kyllä oon aina kaikille koittanut toitottaa, että jos vaan mitenkään voin olla avuksi niin olisin tosi mielelläni. Eihän sen tarvi olla kummempaa kuin "pidä tosta", "ojennatko ton", "näytä valoa tähän" tai "heppaa tohon"; joskus se kolmas käsi vaan puuttuu itse kultakin.
Lisäksi mulla on aina mielessä jotain kivoja yllätyksiä, niinku ostaa vaikka kaverin autoon joku osa jota tiedän että siihen on metsästetty pitkään. Mulla alkaa olla aika hyvä kokoelma näitä kaikkia kivoja pikku yllätyksiä, kun mun tuurilla ne on sitten aina just vääränlaisia kuitenkin. Ei paljoa ainakaan mua lämmitä sanonta "ajatus on tärkein", kun yrittää yllättää kamun vaikka HJ:n ovenkahvalla ja onnistuu sen sijaan ostamaan vaikka Pajeron kaasarin, saatana.
"Joo hei ajattelin ostaa sulle HJ:n ovenkahvan, mutta täst tulikii Pajeron kaasari, nii että ei sit mitään kuitenkaan. Mut ajattelin kuitenkin kaikella ystävyydellä hei...".
Tästä pääsemmekin sujuvasti siihen, että minua on luonnehdittu "käveleväksi maailmanlopuksi", eli mun siivoaminen on kyllä vähän niin ja näin. Mutta vastako tuota eilen silti tarjosin tallilla, että minut saa kyllä kutsua siivoustalkoisiinkin, tottakai tietenkin. Voihan mut vaikka teipata katuharjaan kiinni niin en saa kauheesti ainakaan vahinkoa aikaan.
Ainiin ja Rohmohan ajelee tuolla jossain mun Corollalla kun sillä on oma ajokalusto risana, mulla on oikein hyvä mieli siitä että kerrankin pystyin tehä jotain konkreettista auttamista näissä autoasioissa kun lainasin sille omaa kulkinettani.

Joku kysyi että olenko hitsari; no juu, mutta en ole koskaan hitsannut autoa tai mitään peltijuttuja muutenkaan.
Ja jesse89 sanoi että ajatuksen kanssa tulee hyvä. Mulla ei oikein kapasiteetti riitä siihen. Mie jos alan jotain miettimään, niin illalla voi tallikaverit sitten ihmetellä että mikä helvetti tuolla tallin nurkassa savuaa..? Aijaa siellä on taas perkeillä hirttänyt nuppi jumiin ja homma ei ole edistynyt yhtään.
Mie en osaa ajatella yhtään ja jos yritän, niin menen ihan tilttiin. Mie en oikein tajua juttuja muuta kuin näkemällä miten se tehdään ja sitten kokeilemalla tehdä samoin.

Pitäis vissiin käydä joku päivä vähän metässä ajamassa niin hellittäisi nämä autotalliajatukset hetkeksi ja tulis happydirtyä tilalle. Mutta täytyy nyt ensin käydä siellä leimalla kun on nyt se pakoputki. Se on siis ihan suora 2" putki ilman mitään vaimentimia, eli sikäli hyvinkin simppeli. Niin olin minäkin, ei kyllä uskoisi että olen putkiakin työkseni hitsannut. Miten sitä voikin oman auton kanssa mennä niin jumiin. Kai se on se ajatus, että se on AUTO. Enhän mie osaa korjata AUTOJA.

Viimeksi muokannut perkei : 28.09.2015 19:43
Vastaa lainaten