Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 21.09.2015, 18:09
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Question

Noniin kertokaas velhot kun paremmin tiedätte (nuhdelkaa, jos epäonnistuin searchin käytössä).

Elikäs omassa LN170 2L-T koneessa on koko sen ajan ku mulla on se ollut (60tkm) niin kuulunut turbosta semmonen sirinä, joka nousee kierrosten kanssa sitä mukaa kun sille jengaa antaa. Jotkut sanonu, ettei ole normaalia, mutta en ole itse jaksanut siitä huolestua kun ei ole tuntunut vaikuttavan mihkään. Puhtia ja vääntöä löytyy ja kulkee suht iloisesti.

Vanha omistaja nostanut ahtopaineita ja asennuttanut perus isomman coolerin keulalle. Ahdot tällä hetkellä 1bar luokkaa.

No yks päivä tossa huomasin, että oli ohjaussimpukka ja koko runkopalkki aivan mustana öljystä ja ilmeisesti se oli nyt vuotanut coolerin ja imusarjan välisestä ahtoputkesta. Turbo on aina ollut pikkusen märkä, mikä kuulemma ollut ihan normaalia, mutta eihän sitä öljyä pitäisi kuitenkaa coolerin kautta imusarjaan mennä vai mitä? Ja liittyykö tämä sirinä mitenkään tähän "hikoiluun"?

Eli falskaako mulla ny vaa turbo sen verran, että sitä öljyä pääsee sinne ahtoputkiin ja kuinka paljon vielä on normaalia? En ole vielä jaksanut ottaa auki ja kattoa onko väljää yms kun en noista turboista pahemmin ymmärrä. Ja tosiaan kun kyseessä on käyttöauto niin ei oikein pysty seisottaa autoa, kun jokapäivä on tarvetta sille.

Niin ja tosiaan käynnistäessä se työntää sinertävää savua putkesta ja liikennevaloista lähdettäessä tulee mustaa pilveä.
Vastaa lainaten