Muutaman 3.5-4.6-5.2l swapin tehneenä kaikki hilut on yhteensopivia 3.5sestakin siihen 4.6seen. 1:1 sama lohko lukuunottamatta runkopukkeja ja porausta.
4.6sen akselinpäässä vauhtipyörällä on keskitystappi joka pitää sahata poikki ja lyödä sisemmälle, tai sitten sopivalla ulosvetimellä kiskoa irti. 4.6sessa ei ole virranjakajaa, eli joudut laittaa megaruutan tai sitten vanhanmallin jakopäänkoppa 3.5-3.9sistä.
Jos lohkon halkeamisvikaa pelkäät, kannattaa sitten etsiä 00- tai uudempi lohko, ne on ultraäänitestattuja lohkoja että valussa on tarpeeksi tavaraa vesitilan ja putken välissä.
Putkitusoperaatio taitaa nykyään maksaa 1000e + putket n:4-450e briteissä.
Itse olen putkituttanut 10kunta 4.6sen lohkoa. Muutama ihan varuille kun otettu tehoja irti.
Jos ehyen 4.6sen lohkon löytää vuosimallista riippumatta, kannattaa heti vaihtaa siihen kylmä termari, tyyliin 80c tai alle, ja käyttää aavistuksen rikkaampaa polttoaineseosta niin halkeamisriski pienenee.. Myös kansi studit eliminoi halkeamisriskiä kun lohkoon ei enään kohdistu rasitusta niin paljoa kun kantta kiristää.
Kaveri on keitättänyt 00vm rangensa varmaan 5x kun ollut ulkoisia vesivuotaja, lohkoa ei ole vieläkään putkitettu vaikka pahveja on vaihdettu, ja kerran lohko porattu kun istukkarengas irtosi. Käyttötavasta ja huolloistakin toi on aika pitkälle kiinni. Moni kun tuuppaa jatkamaan matkaa vaikka nestettä on paisarissa vähäsen..
|