Viestiketju: oletko lakossa 18.9
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 18.09.2015, 10:52
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uazmies Näytä viesti
Nyt on kassa tyhjä, jollain on viimein kiveksiä tehdä jotain ja meidän kaikkien tulisi nyt entistä kovemmin painaa hommia niin eikö mitä, nämä saatanan kommarit alkavat itkemään kun ei kirkkopäivästä saa tuplapalkkaa?!?!

Samat naamat mainostaa netissä kuinka tilaavat ulkomailta kaiken halvemmalla ja vinkuvat siitä miksei ruokakaupat ole auki 24/7 kuten ulkomailla, sopii miettiä minkä verran palkkataso kassatytöllä muuttuu kellon myötä täällä ja maailmalla?

Ammattiyhdistykset ovat halvaannuttaneet tämän maan kilpailukyvyn ja valitettavasti kovimmat naamat ovat olleet vahvojen vientialojen liitoissa, nyt kun ei ole ostajia maailmalla eikä sen myötä töitä suomalaisten tuotteiden tekijöille syytetään hallitusta vaikka sormi pitäisi osoittaa omien liitto-agitaattorien suuntaan ja loppuviimein peiliin.
No jaa.. OP-Pohjola teki hyvän tuloksen ja voittoa. Mitä ne tekee? Irtisanoo työntekijöitä kun pitää tehostaa. Eiköhän tuo nykyään mene niin että firman pitää vaan tehdä vitun hyvää tulosta koko ajan, että johtajat saa hillot ja osakkeen omistajat osinkoa. Monta kertaa huomannut kun kaikki pitää tehdä todella halvalla. Sitten ihmetellään kun jälki on täyttä paskaa, kukaan ei valvo ja kaikki pitää tehdä uusiksi. Nokialla meni kaikki ihan päin persettä kun Eloppi tuli taloon ja kaveri sai vielä melko ruhtinaalliset bonukset ja palkat. Miksi se ylipäätään sai yhtään mitään kun romahdutti firman arvon? En oikein ymmärrä miksi jonkun ison johtajan pitäisi saada palkkaa joku 20000€/kk. Samalla palkalla saa muutamia duunareita hommiin, mitkä ne työt oikeesti tekee. Ei tuo kaikki siis ole työntekijöiden syy. Kyllä mä pistäisin pallon ahneille yritysjohtajille. Toki kaikki ei tuollaista tee, mutta noiden suurien firmojen johtajat tuntuu niin tekevän.

Niin ja menee meilläkin töissä niin että kun teen jonkin tietyn homman niin se laskutetaan asiakkaalta tyyliin 300€/tunti. Normaalisti taas saa tyyliin 100€/tunti. Saanko mitään provikkaa tuosta 300€/tunti keikasta? No en varmasti saa, mutta sillä se laskutetaan ja firma saa hillot.

Mutta palatakseni aiheeseen. Itse olen töissä. Jos sunnuntai korvaus puolitetaan, en tee viikonloppu töitä pätkääkään. Ei ole sen arvoista menettää vapaa-aikaa. Ja jos saikulla eka päivä on palkaton niin olen kipeänä töissä. Helppoa.
Vastaa lainaten