Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 17.09.2015, 20:37
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Rj70 lelusta maasturiksi.


Tullut vuosien varrella alotettua monia projekteja mutta tuntuu että tämä on ainoa joka on edennyt mukavasti niin laitetaanpa pientä kertomusta tästä.

auto tuli ostettua syksyllä 2013 (kuva1)
autossa oli trailmasterin alusta sekä 33" mutikat + vinssi, palkkihelmat sekä kasa valoja. näillä mentiin puoli vuotta kunnes alkoi RJ:n ajo-ominaisuudet maantiellä häiritsemään niin paljon että auto meni myyntiin ja tilalle tuli king cap.

Offi-innostus alkoi kunnolla vasta king capilla ja pian tajusinkin että RJ olisi pikkasen etevämpi peli kuin king cap.
meni n. 6kk RJ:n myymisen jälkeen kun king capilla offailu sai riittää.
ei muuta kuin takaisin nettiautoon ja kas. oma vanha tuttu RJ:hän se siellä myynnissä ja ei kun kaupoille.
-Ostin auton takaisin samalta hepulta jolle sen myin.

Tästä alkoi harrastaminen. ensimmäiseksi autoon tehtiin kunnon astinlaudat RHS:stä (kuva 2)

Syksyllä 2014 huomasin että maasturissahan pitää olla kunnon snorkkeli ja ei muuta kuin hakemaan imuriletkua ja rasiapora.
Imuriletku katolle ja RS clion ilmanputsari letkun päähän ja kovaa ajoa.
(kuva3)
Seuraavaksi ruvettiin vääntämään nojailukaaria ja samalla auto vaihtoi väriä maastoon sopivammaksi ja asennettiin kemppilukko taakse. (kuva4)

Tällä ajeltiin jouluun asti, ainoa mikä menoa tuntui haittaavan oli RJ:n peräylitys, tankki ja natokoukku. (kuva5)

-Asia päätettiin ratkaista siten että vaihdetiin 35" kumit beadlockeilla ja autosta leikattiin 19cm takapäästä pois, tankki vaihtui ensin veneen tankkiin (sittemmin turvatankkiin) ja natokoukulle ei tehty mitään. (kuvat 6,7) (lyhennyksestä lisää juttua ja kuvia täältä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=125036)

Nyt auto oli oleva hyvä.
-tosin menopuoli vielä oli hieman heikonlainen avoimen etuperän takia joten tähän päätettiin hankkia arppi.
näillä mentiinkin kevääseen 2015.

keväällä 2015 päätettiin heivata kemppilukko takaata pois ja vaihtaa arppi tilalle. samalla päätettiin tehdä onnettomalle kulkupuolelle jotain.
pakosarja vaihtui peltisarjaan, Imusarja portattiin kanteen ja imusarjan vesikierto hitsattiin umpeen.
Alkuperäinen mehumaija nakattiin mäelle ja asennettiin weberi. Tehoa tuli selvästi lisää nyt jaksaa mennä ylämäkeenkin, tosin kulutuskin kasvoi samalla.
Samalla reissulla tehtiin liuta muita pikkuparannuksia.
(kuva8)

kesän aikana ulkoisia muutoksia ei ole tullut pientä parantelua sitäkin enemmän. (kuva9)
nyt suunnitelmissa on joko koko tekniikan vaihto tai sitten pelkkä välityksien muutos sekä rankka dietti jotta saadaan paino pois.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	1.jpg‎
Views:	911
Size:	177,5 Kt
ID:	63497   Click image for larger version

Name:	2.jpg‎
Views:	805
Size:	90,9 Kt
ID:	63498   Click image for larger version

Name:	3.jpg‎
Views:	884
Size:	103,2 Kt
ID:	63499   Click image for larger version

Name:	4.jpg‎
Views:	803
Size:	56,5 Kt
ID:	63500   Click image for larger version

Name:	5.jpg‎
Views:	850
Size:	173,2 Kt
ID:	63501  

Click image for larger version

Name:	6.jpg‎
Views:	869
Size:	57,2 Kt
ID:	63502   Click image for larger version

Name:	7.jpg‎
Views:	978
Size:	70,2 Kt
ID:	63503   Click image for larger version

Name:	8.jpg‎
Views:	855
Size:	127,1 Kt
ID:	63504   Click image for larger version

Name:	9.jpg‎
Views:	973
Size:	156,6 Kt
ID:	63510  
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

Viimeksi muokannut A.I : 17.09.2015 20:40
Vastaa lainaten