Auton sisällä ei tosiaan kannata kuljetella raskaita puolihuolimattomasti kiinniteltyjä kappaleita. Kaikki kuormien kiinnitykset on syytä olla lujat ja varmat.
Vaimo sai viime syksyn ensimmäisillä aamukuurilla LJ:n takapään irti. Piruettien jälkeen auto törmäsi etupää edellä penkkaan ja siitä kierroksen jälkeen takapää penkkaan ja jäi lopulta kuskin puolen kyljelleen. Etupuskuri oli kuin pommin jäljiltä mutta muita pahoja ulkoisia vaurioita ei juuri tullut. Sisällä sen sijaan oli varsinainen sotku, huoltoauton laatikot oli irronneet ja tavarat + työkalut pitkin autoa.
Onneksi vararengas ei ollut sisällä, niin kuin se oli auton tullessa meille. Olen kokolailla varma, että jos tuossa törmäyksessä olisi ollut hihnoilla kiinnitetty raskas rengas takatilassa, niin se olisi sieltä singahtanut ja tehnyt pahaa jälkeä.
Kotikulmilla liikkuessa en nykyään pidä vararengasta enkä muitakaan turhia tavaroita mukana. Jos tulee ongelmia, niin apu löytyy puhelimella.
|