Joskus pikkunilkkinä pääsin ajelemaan BJ40:llä pari tuntia lumisella pellolla. Olin aiemmin ajanut vaan kaverin Anglialla mettäpolkuja pisin, mutta nyt melkein isäpappa käski, että mees tonne pellolle peuhaamaan ja opettele ajamaan tota tojotaa.
Siitä se lähti, sittemmin ajeltiin BJ:llä ja Hiluxilla mettähommissa perheen tilalla, ja arvostus maastoautoja kohtaan senkun kasvoi. Noihan oli silloin uudenkarheita pelejä, mutta ruoste oli melkein heti suurimpana ongelmana. Tekniikka kyllä toimi rankassakin menossa.
Sitten tuli ajeltua ajokortin saatua vajaavetoisilla autoilla, kun ne oli niin nopeita ja siistejä, mutta aika äkkiä sitä äkkäsi, ettei täällä voi missään kovaa kuitenkaan ajaa. No prätkällä radalla tietysti, mutta se onkin ihan eri asia. Niinpä on koitettu pysyä nelivetopeleissä. Eka oma oli -82 GD300, koska se oli aina ollut niin hieno peli. Sitten parin vuoden foordeilun jälkeen taas piti saada Efi Rankku, kun se oli aina ollut niin hieno. Nyt vähän vahingossa tuli hommattua kakkosautoksi KingCab -87, ja syy on helppo arvata...
Nissanista täytynee hiljalleen luopua, parin viikon päästä pitäisi perheen kasvaa yli Nissanin henkilömäärän, eikä rouvakaan ole viitsinyt vääntäytyä niin korkean auton kyytiin enää pariin kuukauteen. Nythän joku tietysti ajattelee, että eikös se ole ennemminkin hyvä asia, ja onhan kaikessa puolensa. Rankkuun täytyy kuitenkin jatkossa tyytyä, jospa sitä vaikka vähän korottaisi...
Elmor
|