Näytä yksittäinen viesti
Vanha 01.09.2015, 14:09
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lord of flies Näytä viesti
Onkos palsatalla monta jousimetsästäjää?

Ite odottelen toisen kauden alkua hoytin kanssa. Pitää tänään mennä vielä säätään leikkurit kohdalleen
jossakin vaiheessa tuli hyvinkin ahkerasti jousen ja nuolen kanssa liikuttua, pääasiassa pitkäjousia itsetehtyinä primitiivijousina, normi vastakurveja ja oli minulla joskus yksi apupyörällinenkin hoyt. taljajouset ei vaan ollut minun juttu, tulee osumisen pakkomielle ja ikuinen säätäminen. ja se nuolien taustoista irroittelu oli tosi tympeetä puuhaa. sitten hommaan taljan uudelleen jos hirvijahti tulisi lailliseksi vaikkapa vain taljajousella, jos en ole silloin jo niin vanha etten jaksa virittää jousta.

mutta tänä kesänä tullut taas vähän aktiivisemmin jousilla ammuttua poikieni kanssa, ja neljä tyky-ryhmää käynyt ohjaamassa jousiammunnan alkeisiin. samalla tietysti pitänyt esillä jousimetsästyspropagandaa... tänään laitoin oikein majava/kalastuskelan jouseen kiinni esittelyä varten, vois vaikka lähteä majavajahtiin jousella pitkästäaikaa.

itse luokittelen metsästysvietin ja riistavietin erikseen. jousihommat on oikeata metsästystä jossa täytyy olla tosi hyvä että pääsee edes ampumaan riistalaukauksen. ruutiaseilla homma on liian helppoa jos saat hilattua itsesi sellaiselle hollille että metsästysetiikan mukainen ns. tappolaaki onnistuu. eri juttu on sitten ne ruiluttajat jotka ampuu aina kun jotakin vilahtaa metsässä tai järvellä! nyt syksyllä jututtanut nuoria janttereita koulussa ja kysellyt että paljonko meni panoksia sorsajahdin aloituksessa. jannut vastaa että noin 30 tälliä ja parikolme lintua!!! suosittelen palauttamaan aseluvat ja lopettamaan metsästyksen jos tähän tapaan toimitaan....