Näytä yksittäinen viesti
Vanha 27.08.2015, 16:41
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikkosetä Näytä viesti
Konepajapohja vois olla hyvä idea, täytyy kysäistä onnistuisiko. Tällöin ei tietysti näe puhallustyön laatua, mutta ainakin tähän asti jälki on ollut hyvää joten eiköhän sitä voi luottaa.

Kuinkahan tuo siveltävä sinkkimaali tai rost stop soveltuu epoksipohjan alle? Tarttuuko kunnolla vai alkaako ajan kanssa lohkeilla pois? Jos pysyy hyvin niin sekin voisi olla ihan hyvä vaihtoehto.

Kuinkas kauan tuosta Hegulin suikan maalaamisesta on? Vieläkö on maalipinta hyvä? Hiekkapuhaltaja vie puhalletut osat aina lämpimään maalaushallin nurkkaan odottelemaan ja sieltä kiikutan ne kylmään autotalliin maalattavaksi. Tuo siirtymä hallista maalattavaksi ei vie kauaa, joten tää koko kysely voi olla vähän hätävarjelun liioittelua, mutta haluaisin nyt tehdä osien keston kannalta niin pitkäikäisiä kuin mahdollista. Sitäkin oon miettinyt että lykkäis puhaltajalle CRC-pullon mukaan että suihkauttais öljyä suojaksi, mutta sitten joutuu itse ennen maalaamista poistamaan öljyn ja kuitenkaan kaikista puhallusröpelöistä sitä ei saa pois niin haitanneeko sitten pohjamaalin tartuntaa?
Zinga nimistä tököttiä käytän etenkin sellaisissa yhteyksissä, jossa se jää ainoaksi pintakäsittelyksi. Sen yhdistäminen muihin maaleihin vaatii kokemusta. Kestää hyvin sellaisenaan vaikka kolmeen kertaan siveltynä. Sellaisenaan kätevä pintakäsittely kosteudelle alttiiksi tulevissa paikoissa, joissa pensselimaalaus riittää.

Wurth Rost Stop on ollut yhteensopiva tähän mennessä kaikkien maalien kanssa, jota olen kokeillut. Joku muu voisi kertoa jos ei ole yhteensopiva jonkin maalin kanssa Wurt Rost Stop on helppoa hioa.

Maalinvalmistajilla on joitain omia maalausjärjestelmään kuuluvia sinkkipitoisia maalejaan.

Minun mielestä paras tulos tule kun koko maalaus on kokonaisuudessaan riittävän hyvin suunniteltu ja ensimmäisen kerroksen kanssa on ripeästi liikkeellä.
Vastaa lainaten