Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja james_III
Lämppärin osalta voisin veikata että joko se nopeuden säädin ei kytke, jos tässä vuosikerrassa se jo on taikka lämppärinmoottori on jauhettu laakereiltaa niin loppuun ettei mitään järkeä.
Voi sinne napaan tietty vaseliiniakin sotkea, mutta se ei välttämättä pidä siltikään. Vetarin välistefa saattaa olla alkuperäsenä jo himpan loppu ja akselin rasvat pääsee reunasta reunaan. Ennemmin vaihtaa sen vetolevyn paperitiivisteen ja O renkaan rasvakupista, pitäs olla kyllä luonnostaan tiivis
Maadotuksessa ei ole mitään selitettävää, tuon ajan normaali juttu monessa eri koneessa ja laitteessa. Omassa on jo miinus maadotus ja nokkapellin alla on siksi oikein erillinen peltilätkä kertomassa asiasta.
|
Tuossa on nopeudensäätöruuvi/nappi ryypyn vieressä. Napin irroitusta ja itse lämppärin purkua sitten vaan, tuulettimen potkuri pyöri kynällä ihan nätisti joten nappia epäilen itsekin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei
Vuotaako se renkaan sisäsivulle? Silloin taitaa olla kääntöpallon stefa kulahtanut, ja sen vaihtamiseksi kannattaa varata remppaan muutkin osat, eli olkalaakerit ja vetoakselin tukilaakeri sekä pyöränlaakerit.
Tuossa on kai sellainen tappi/pusla tyyppinen yläpään olkalaakeri, ns. Railco bush. ? Niin ja vetoakselin ristikko on kanssa hyvä olla. Ja jos itse kääntöpään kromit on kulunut, voi senkin vaihtaa.
Esimerkiksi tuolta:
http://www.paddockspares.com/parts-a...nd-3/axle.html
Elä osta halvimpia laakereita ja noissa kiteissä kannattaa tutkia onko mitkä osat, yleensä halvoissa on ne merkittömät britpart roskat. Sama koskee erityisesti jarruosia. Niissä osta vain merkkiosia.
Liitekuvassa kääntöpään poikkileikkaus
|
Tuollainen se taitaapi olla
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67
Ja jos näyttää, et se kääntökuulan iso stefa olis kutakuinkin kunnossa ja pallo ruosteeton, rengas ilmaan ja kokeile onko klappia eli välystä paljonkin ylä-alasuunnassa. Jos, niin sit voi kans koittaa poistaa siitä päältä niitä olkatapin shimmauslevyjä jos siellä on paikoillaani mitä voi vielä sopivasti poistaa.
Saattaa auttaa ainakin jonkun verran, kunhan ei poista niitä liikaa ettei tule liian kireä. Netistä löytyy kyllä workshop manuskeja joista voi katella oikeat arvot.
Voin pistää kyllä s-postiinkin jos nakkaat osoitteen vaikka privana.
|
Juu eturenkaan sisäsivulle oli tihkunut. Muistelisin että kromipallo oli mielestäni ihan hyvän näköinen.
Hieno foorumi! Vinkkejä tulee nopeammin kuin kerkeää itse tutkimaan autoa

Ihmettelen tuota lisää kunhan olen taas auton luona.