Viestiketju: hj:n korotus
Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 17.01.2005, 19:54
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Eikä muuten onnistu kotikonstein. Ackermann-kulmat menevät perseelleen. Ohjausgeometriaan ei välttämättä kannata koskea ellei tiedä mitä tekee.


...


Tai periaatteessa jos on kolme alkuperäistä olkavartta, ja raidetangon siirtää akselin taakse, ja saa toisen puolen napaan pultattua kaksi olkavartta päällekkäin niin että ne myös pysyvät, niin periaatteessa tuon voisi saada tehtyä kotikonstein. Tosin kartioprikat tuottavat pientä päänvaivaa sikäli kun niiden kolot jäävät toisella puolella ylösalaisin eli väärinpäin. Täytehitsaus + uusien kartioiden koneistus, ei ehkä onnistu ihan kotikonstein?

Teräksen raekoko alkaa myös kasvaa n. 1100 asteen lämpötilassa joka edelleen heikentää ainetta, jos tyytyy vain hehkuttelemaan varsia pois alkuperäisistä asennoistaan. Harvalla on kuitenkaan karkaisu-uuneja ja kovuusmittareita kotikäytössä jos haluaisi pelata varman päälle ja vielä uudelleenkarkaista varret.

Johon täytyy vielä lisätä ettei mikään edelämainitusta ei ole tieliikennekäyttöön hyväksyttyä... tai edes kovin järkevää.

Vielä jotta tämä menisi oikein törkeäksi mainostamiseksi, niin lähiaikoina on lähdössä 4x4labsin high-steer-varsien kimppatilaus.

Edited by - JF on 17/01/2005 20:14:26
Vastaa lainaten