Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 22.08.2015, 14:18
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Melutodistuksia on olemassa, mutta nämä lienevät aikas väljiä. Eli jos vanha kone pitää mökää niin sitten se pitää. Suurin meluaja näissä on potkuri, siksi nykyään alkaa olemaan kolmilapaista ja erikoisemmin muotoiltua ropellia pikkukoneissakin. Osa syynä on halu tehokkaampaan potkuriin mutta myös se meluasia on enemmän esillä kuin ennen.

Koneisiin saa, ja joihinkin on asenneltukin lisävaimentimia pakoputkien jatkeeksi mutta nämä ovat toistaiseksi virallisesti tarpeen esim. tuolla keskisemmässä Euroopassa. Aivan suoria putkia on yleisesti ja normaali äänenvaimenninkin on vaan pönttö jossa reikäputki(tai ei sitäkään)sisällä.
Ahdetuissa veheksissä vaimentimia ei juuri ole kun se solmu pitää mölyt kurissa.

Lentäjän toiminnalla on suuri merkitys, eli meluisaksi tiedetyllä koneella ajetaan vältellen maksimitehoja tai sitten tehoa vähennetään heti kun se on mahdollista ja säätöpotkurilla lapakulmaa isommaksi mahd nopeasti.
Click image for larger version

Name:	IMG_20150822_124906.jpg
Views:	507
Size:	91,4 Kt
ID:	62699 tämä ainaki näyttää maallikon silmään sellaselta jotta ei lentäjän toiminnalla varmaan oo ääniin vaikutusta
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten