Näytä yksittäinen viesti
Vanha 06.08.2015, 21:32
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni on kirjautuneena
Super Moderator

Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Minä laittasin noille betonilaatoille lämmityksen, ja nimenomaan sähköllä.
Aivan normaalia lattialämmityskaapelia, ja tehoa suuruusluokka 100w/m2, niin saa jäät sulatettua irti, kun ulkona on nollassa/pikku pakkasta. Ja ohjaus esim. ajastimella/painonapilla. siis kun painaa nappia, niin on päällä esim. 8 tuntia.

Taisin taannoin jo mainita, että mulla on autokatoksessa lattialämmitys juurikin tuosta syystä, tehoa reilusti alle 100w/m2, mutta kun on 10 tuntia päällä nollakelillä, niin jäät lähtee irti/haihtuu pois.

Ja kilowatin lattialämmityskaapeli maksaa alta? 100e, ja ajastin painonappeineen muutaman kympin.
Kyllä minä olen näitä laskenut, mutta kalliilta tuntuu silti. Danfossin mitoitusohjeen mukaan suositellaan 200 W/m2 sulatuskäytössä kun ulkolämpö on 0...-5 astetta. Minulla on n. 26 m2 kokoinen betoniluiska, joten suositeltu teho olisi reilut 5 kW. Halvimmat kaapelit on tosiaan luokkaa 100 e/kW eli hintaa tulisi 500 euroa pelkästään isomman laatan kaapelille. Onhan se aika pieni prosentti koko tallin kustannuksista, mutta silti aika iso raha kun muutenkin on näitä menoja tässä.

Viimeksi muokannut offroadjouni : 07.08.2015 06:57 Perustelu: korjaus laatan neliöihin
Vastaa lainaten