Juu sen verran itekki tutkin ja tyhmänä nyppäsin karan ulos ja täten jouduin purkamaan sen kaasuvivun ja sen päältä sen sähköpoksin ym pois jotta sain karan takaisin. Koskaan sen saanu kaasuvivunpalautus jousta takasi paikoilleen. Helvetin vaikee. Pitää laittaa joskus kun pumppu on pöydällä. Merkkasin karan vakioasennon ja kokeilin aina varttikierroksen joka suuntaan ja testaus. En hirveetä eroa kyllä huomannu. Samalla hölläsin pikkase sitä jousta jotta se rikastais jo matalemmilla paineilla...
Jotenki tuntuu että jotain siitä puuttuu paikaltaan ku lähtee vetämään ni tosi nihkeesti kelaa ahtoja. Pitäsköhän vetästä tosiaan sieltä imusarjasta suoraan paine pumpulle jos ne ahdot vaikka katoaa matkalla jonnekkin? ja jos se ei vaikka ohjaa sitä kalvoa riittävän terhakkaasti? On niitä erinnäisiä venttiileja aika reilusti siinä...
Ja varmaan pitäis se egr repiä pois ja tulpate ne reijät...
Kyllä mä sen ymmärrän että penkissä se pumppu pitäis laittaa jos hyvän haluaa. Kukakohan täällä eteläsavon alueella tekis noita pumppuja. Tietysti pitäis jaksaa repiä se pumppu irti ja toimittaa johonkin säädettäväks. Paljonkohan moinen herkku kustantaa??
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
|