Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 04.08.2015, 20:55
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

2l2t 2.4d syöttöpumpun ym säätö


Laittelin tossa tuohon ln170:een pikkase avarempaa putkea, coooleri ja uuden holset td04 ahtimen (finturbon sovittama orkkis pakosarjaan). Mulla oli sama setti vapari ln110 kiinni joku aika sitten. Veti ihan kivasti väänti alhaalta mukavasti.

No tässä autossa lopputulos ei mun mielestä ollu niin hyvä. En ole hakemmasaan mitään super turboa, kiertokangen katkaisijaa vaan miellyttävää vääntävää lavuria...

Ahtoja on tällä hetkellä pikkase päälle 1 bar. Syöttöruuvia ruuvasin jonkun verran tiukemmalle. Savua tulee jo ehkä liikaakin kiihdytyksessä. Kierroksilla ei yhtään sinällään ok.

Mutta jokatapauksessa alhaalta on vieläkin tosi laiska. Pirystyy tietysti kyllä kun ahdot nousee. Ja kermana kakun päälle syttyy turbon häiriövalo pitemmän vedätyksen aikana?
Edellisessä samat taijat tehtynä sysäs heti alhaalta mielestäni huomattavasti paremmin?

Mieleen tulee että voiko egr vaikka se on tulpattu vuotaa pakokaasuja suoraan imusarjaan huomaamatta, ja laiskentaa turbon heräämistä? En jaksais ruveta muokkaamaan ahdonalaisen säätimen karaa. Miten tän mallin syöttöpumppu oikein kannattaa säätää? ja voiko ahtopaineen tunnistinta huijata jotenkin jotta valo ei syttyisi? Mikä verran se kestää ahto jotta valo ei syty.

Tää turbo on nimen omaan tilattu finturbolta tälläseen autoon ja pitäis herätä aika alhaalta...

Vinkkejä kiitos jos jollain on

__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten