Pitääpä koittaa kyyläillä jossaki vaiheessa jos jotenkin pääsisi näkemään sillä kameralla sen takapään vesipropun. Ehkä mielummin kannen käyttäisi kuitenkin irti kuin mitä koko moottorin, samalla näkis moottorin kuntoakin vaikka sen pitäisi kyllä olla hyvä kun tämän pitäisi olla 150tkm ajettu auto.
Alunperin mietin että ostaisin tähän talveksi nastarenkaat, mutta silloin tämän oli tarkoitus ollakin minulla ykkösauto talvella, mutta tuli ostettua tuollainen Caprice käyttöautoksi niin Jeeppi saisikin olla kakkosautona talvella ainakin toistaiseksi.
Eli rengastusta mietin, nyt alla katurenkaat ja mieli tekisi välillä käydä vähän maastossakin, ei tosiaan mitään kunnon offroadia puoli autoa upoksissa kun tarkoituksella ostin koriltaan siistin ja sellaisenaan aion tämän pitääkin. Noilla nykysillä katurenkailla ei ajeta talvella vaikka M+S renkaat onkin eikä noilla mennä kovin pehmeille alustoillekaan maastoon niin mikä olisi joku sellainen kompromissi maastorengas millä ajelisi normiliikenteessä ympäri vuoden, toimisi myös maastossa kohtuullisesti ja ajaisi välttävästi talvellakin? Mulla on monessa jenkki pick-upissa ja Vanissa ollu ihan tyyliin BFG All Terrain rengastus ja onhan niillä ajellut talvellakin, joten miksipä ne ei toimisi myös Wranglerissa kun se on kuitenkin neliveto.
Tuo nykyinen rengaskoko ei ainakaan ota mihinkään kiinni ja se on 275/60R15, rengaslaskuri näyttäisi että se olisi tuumakoossa noin 28x11 rengas. No sellainen ei taida maastorenkaissa olla mikään yleinen koko, mutta 2" isompana löytyisi sitten jo valikoimaa eli 30x9.5. Tuohan olisi kapeampi, mutta korkeampi. Onko tietoa mahtuisiko nuo pyörimään vakio alustaisessa Wranglerissa?
Ja olisiko se minun käyttöön sopivin se BFG AT vai olisiko vähän karkeampi Hankook DynaPro MT tai esim Cooper Discoverer S/T tai STT parempi/huonompi? Nuo Hankookit ainakin asiallisen näköisiä renkaita mutta hävinneekö sitten muissa kuin maasto-ominaisuuksissa paljonkin esim BFG AT:lle. Toki saa ehdottaa muitakin renkaita mitkä voisi sopia tuohon ympärivuotiseen käyttöön, nuo vain ite löysin että voisivat olla vaihtoehtoina.
Jeep Cherokee Renegade 4x4 3.7 2006
|