Tjaa saimpas itteni aktivoitua tosa pari viikkoo ennen kun kesäloma päätty. Reilu puolen vuotta Volvo onkin tuolla tuttavan kanalassa jo oleskellu ja jossain vaiheessa näytti touhu täysin toivottomalta...
Eipä täsä paljoo kerrottavaa ole mut jotain pientä tehty sillon tällön.
Vanhoista verhoilulevyistä sai mitat talteen ja hommattiin tilalle "alkuperästä" vastaavaa
Suomen Kuitulevy Oy:n valmistamaa 3mm:stä rei'itettyä kovalevyä. Näihinki vedettiin telalla AN11 pintaan.
Sit ruuvattiin etukopin kattoon levyt paikalle. Keskelle joutu pari palaa 20mm:stä finnfoamia laittaan korokkeeks. Joku oli leikannu noi pitkät soirot tasavahvaks eikä ottanu huomioon katon kaarevuutta. Nyt noi soirot ottaa päädyistä kattoon kiinni ja keskeltä jää horoksi... noh, mitä pienistä
Etukardaanin liu'un suojakumin joutu uusimaan, sekä samalla rasvattiin nivelet.
Pari tulpanjohtoo oli hajalla mut ei Kiviniitystä löytyny uusia varastosta joten tilattiin sit joka pytylle uusi johto.
Ala ja yläosan väliin hommattiin
Etrasta 3x30mm:stä EPDM solukuminauhaa tiivisteeks. Nahkapaskalla reikien rei'itys, liimaus paikalleen, sit katon nosto neljään pekkaan ja kävi näin.
Sit oli aika herätellä B30:nen henkiin.
Kaasarit kusi aika reilusti bensaa lattialle mutta onneks tämäkään ei vaatinut kovinkaan suuria toimenpiteitä.
Kohokammion pohjapropun O-renkaan kun vaihto niin lakkas vuotamasta

Rupes sähkötki paljon paremmin toimii kun älys laittaa sulakesiltaan johdon kiinni. Etuvalot, parkit ja vilkut ainakin pelaa. Vilkkukytkimessä ei toiminu kuskin puoleinen vilkkutoiminto ja toinen tuulilasinpyyhkijän motti mykkä, tähänkin toivon mukaan tulossa parannus ensi viikon aikana.
Kyl tämä tästä vielä joku päivä iloksi muuttuu

Nyt on lomat lusittu joten huominen se päivä ei ainakaan ole