Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD
Jesse kulta, hieman epäselvästi kirjoitit, siksi pikkuisen ihmettelin.
Aikaisemmin kerroit että ammattimies pumpun laittanut, mitä itse Mynällä käynyt niin eipä ole itse tarvinnut rukata sen jälkeen.
Noita paineita joskus itsekkin mittailin ja ja eri mittareita kokeilin, ihan perusmittari vaimennnettuna kuitenkin pitää paikkansa, huonoa tietysti jos on aina paikoillaan niin taustavaloahan niihin ei saa.
Mulla ei ole ollut max kierrosten säädössä sinettiä, dieselissä ne kierrokset ei korkealla hyödytä, jossakin 3500rpm jälkeen alkaa hiipumaan hyöty.
Liian aikaiselle jos laittaa pumpun niin kone porsii ihan takuulla.
Mutta pikuhiljaa selkiä miksi kone porsi, ehkä se ei täällä kertaa ollut auton vika 
|
No voihan se olla hieman väsyneenä kirjoittelin

. Joo siis ei munkaan ole tarvinnut koskea pumppuun sen jälkeen kun ppd tuli pumppu takas se toimi paremmin kuin ajatus eikä koskaan ole ollut moisia vetoja autossa

. Nii no täytyy katsoa voihan sitä vaihtaa teollisuus mittarin tilalle ja kun mulla tulee mittareita paljon niin jos telineen tekee itse niin voi samalla upottaa jotkut ledit tms näyttämään valoa. Siis alunperin siel pumpussa on sinetti juuri maks kierroksen ja samalla siitä saa alkusyöttöä lisättyä

Joo No siis pumpun aikaistaminen säädin vain niillä 2 ruuvilla jolla pumppu tulee kiinni lohkoon eli et kaikki merkit kohdallaan ja sit sieltä kokeilin eri asentoja ja sit se jäi yhteen asentoon joka oli niin aikainen kun mahdollista sieltä saada ilman lisätoimia. Mä uskon et porsimen johtui turbosta lienee orggis turbo tms olihan mittarissa se 456 tkm. Ja tarkalleen ottaen siinä kävi niin että turbon akseli meni poikki jolloin moottori öljy jolla kuuluis voidella turbon laakerin niin pääsi imusiivestä pois ahtoputkea pitkin imusarjaan eli auto kävi sekä dieselillä että öljyllä... Mutta tarkempi tutkimus osoitti että kerta kaikki kk laakeri liuskat tallella ainoistaan yhdessä kaulassa oli jämähtänyt kiinni ja kun sen sai irroitettua niin selvis että joskus varmaan sulaneet kans liuska tms kerta sillä kaulalla ei ollut enää öljyreikää näkyvillä kun taas kaikilla muilla oli ja nämä muut eivät olleet ollenkaan kiinni jääneet. Leikkö sen kaula ollut roiske voitelulla tms ainakaan reiästä ei ole öljypäässyt kaulalle.