Ajattelin laittaa Wranglerin nyt jokatapauksessa ajelu/siirtokuntoon kun tässä miettii mitä sille tekee nyt näiden vesilommien suhteen. Sitä varten hain tänään tuollaisen pienemmän vesilommin minkä asentaa nyt sitä vuotavaa vasten.
Mulla auton mukana olikin yksi tuollainen 2" vesilommi joka on ruostunu puhki, tippu jostaki koneen päältä ku autoa tutkin mutta ei se moottorista tippunut kuitenkaa tai olisi aika iso vuoto meneillään
Nyt kun tässä tuota pienempää vesilommia mallailen tuon vanhan ruostuneen päälle niin idea ei tunnukaan niin kovin heikolta, vai mitä mieltä olette?
Eli ajatus on nyt tehdä näin korjatakseni tuon kannen päätyssä olevan vuotavan vesilommin:
1. Puhdistan hiomalla sen rikkinäisen vesilommin ulkopinnat kunnolla metallille asti
2. Laitan uuteen sen sisälle mahtuvaan vesilommiin kemiallista metallia sen takaseinään ja ympäriinsä tuota kääntyvää reunaa vasten että se liimaantuu kaikelta mahdolliselta pinta-alaltaan kannen päätyssä olevaa vesilommia vasten
Tuo on just makeimmilleen sen kokoinen että sinne mahtuu nyt vain kevyesti kemiallista metallia ympäriinsä tiivistämään vanhan vesilommin. Äkkiseltään tämä maistuu paljon paremmalta ajatukselta kuin esim. nuo kiristettävät kumitulpat, vai mitä sanotte? Jos tuollainen suht tiukka uusi vesilommi on liimattuna vanhan vesilommin sisälle kemiallisella metallilla niin rakennehan pitäisi olla melko vankka vaikka takana oleva vesilommi ruostuisi lähes kokonaan pois (mitä se ei tee mun elämän aikana).
Tuon voisi kuvitella kyllä kestävän vuosia kuten uusikin vesilommi, vai onko tällaisia kokeiltu ja huonoksi havaittu? Äkkiseltään tuntuu että ainoa heikko lenkki mikä tähän jää, on se kysymysmerkki että missä kunnossa on se vaihdelaatikon kuoren alla oleva moottorin päätyssä oleva alempi vesilommi. Sehän voi olla jo vaihdettu, kuten lohkon kyljen vesilommitkin on uudet, mutta sehän jäisi tässä korjauksessa arvoitukseksi kun tarkistaminen vaatisi koneen tai laatikon irroituksen.
Tässäpäs kuva liitteenä havainnollistamaan mitä olen ajatellut nyt vähintään siirtokuntoon saattamiseksi: