Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja poksutin
Ylempi tais olla aika kakka paikassa mut koneen kallistuksella selvinnee  muuten helppo lootan irrotuksen jälkee
|
Jotenki tässä alkaa tulla semmonen olo kun tätä on aikansa pohtinut ettei tässä nyt voi oikoa vaan tämä pittää tehä kerralla kunnolla, ei hirveästi kiinnosta ajatus että kesken talven juuri silloin kun on -30 astetta pakkasta niin taas joku tulppa lentää helvettiin tuolta. Enkä muutenkaan tykkää ylimääräisestä epävarmuudesta varsinkin kun tästä Wranglerista on tarkoitus tehdä ympärivuotinen käyttöauto.
Eli jos nuo moottorin päädyn tulpat nyt vaihtaa molemmat normaali autotalliolosuhteissa, niin kumpi nyt on helpompi tie:
1. Nostaa moottori pois ja vaihtaa tulpat kun kone irtonaisena
2. Ottaa vaihdelaatikko pois ja koittaa vaihtaa tulpat kun moottori paikallaan
Vähemmällä purkamisella varmaan selviäisi jos laatikon pudottaisi vai selviääkö? Ja en ole koskaan noita nelivetoja vielä purkanut että loota pitäisi irroittaa, takavetojen kanssa on jumpattu tekniikoita kyllä eestaas jne., onko tuossa helpoin tapa tiputtaa koko vaihdelaatikko/jakolaatikko paketti lattialle vai näpätä pelkkä vaihdelaatikko irti?
Jos taas moottorin irrottaa niin sittenhän riittää että purkaa konetilasta vaan himmeleitä niin paljon pois että moottori pääsee nousemaan ylös ja irroittaa vaihdelaatikon pultit turbiinikopasta ja turbiinin vetolevystä. Tällöin varmaan laatikon etureuna on jotenki tuettava ettei tuo lootapaketti nyökkää eteenpäin ja tiputa turbiinia lattialle lootan päästä jne., eikö? Tuo lootapaketti taitaa olla tuettu vain aika takaosasta ja kun irroitetaan moottorista niin lootan etureuna tipahtanee alaspäin?
Tuosta on moottorin tukikumitkin kyllä vaihtokuntoisen näköiset, eli sinänsä varmaan mulla olisi viisain tehdä tämä nyt moottori ylös nostamalla. Nouseekohan normi moottorinosturilla tuo moottori tarpeeksi korkealle vakiokorkuisesta Jeepistä vai pitääkö tuo keulapala purkaa tuosta niin että ottaa syylärit ja maskit edestä jne niin sittenhän riittää pienikin nosto.
Pittää tämä nyt alkaa touhuaa nippuun ja ihan oikeasti. Tuo kannen päätytulpan vaihtaminen nyt kun ei riitä kun en tiedä missä kunnossa se alempi lohkon tulppa siellä on niin pakko se on tuo laatikko ja moottori erottaa toisistaan että näkee samalla senkin statuksen.
Vinkkejä otetaan vastaan mitä kautta minä nyt vähimmällä vaivalla voin nuo takatulpat vaihtaa. Viimeinen kysymys onkin että varsinkin jos päädyn moottorin irti käyttämiseen, niin mitä kaikkea minun kannattaa nyt samalla tarkistaa ja vaihtaa? Ainakin nuo vesiproput kaikki, sitten moottorin tukikumit jne., mutta onko muutakin minkä voisi vaihtaa nyt helposti?