Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai
Mut toi, ettei nollaa tartte oli mulle ainakin uutta 
|
nyt jumalauta jos oot sähköalan "ammattilainen" niin ne teidän opettajien nimet ja oppilaitos samantien julki, aletaan puuhaamaan TUKES:ille opetuslupien perumista jos edes opettajat ei tunne sähkötekniikan perusteita.
mut ite asiaan, se pitäs piirtää miten sähkö käyttäytyy tuon maaton suhteen, niin se ois helppotajusempi, mutta lyhyesti: 3~ kytkennässä vaihekuormien ollessa tasan muodostuu ns kelluva maa "niiden vaiheiden keskelle". tai emminä tiedä minne päin palloa se muodostuu, mutta nolla on turha 3~ moottorille, koska vaiheet maadottaa ittensä toisiaan kohden tai miten sen selittäs. kevi on siellä siksi, ettei keltään karkaa henki jos moottori turahtaa oikkariin ja ottaa runkoon, niin on joku mitä vasten turvalaitteet laukiaa.
sitten toinen, että VVS laukeaa luonnollisesti lenkitetyissä, koska sehän haistelee tulevan ja menevän virran määrän nollaa vasten ja jos laitteen kuori liitetään siihen piiriin, niin tuleva "törmää seinään", eikä kule vikurin kautta ja vikuri kattoo että vituiks meni ja sähköt poikki.
muutenkin nuo pistorasioiden lenkitykset ja "nollaamiset" on ihan homojen ja idioottien hommia, koska nykypäivän vehkeet perseilee ihan tuelta kun sähkö ei kule aidon TN-S systeemin mukaan, eli harkihtisin kahteen kertaan vetäseekö lisäkarvan vai rikkooko jatkossa esim tietokoneet laiskuuden takia.
näkkee muuten hyvin miten kirjavaa tuo sähkönki puolen ihmisten suhtautuminen ja taito asioissa on, ko het oli viistoista eri mielipidettä asiaan ko porukka aukas sanasen arkkusa ja meilhän hei pitäs olla vain ja ainoostaan yks ainua totuus miten nuo hommat tehään ja se on kirjattu aapiseen ja noudattamatta jättämisestä saa kakkaa kouraan