Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 24.07.2015, 08:26
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Onko Grand Vitara kokemuksia dieselkoneella? Onko padat ketjulla vai hihnalla? Miten ovat kestäneet? Voimansiirto? Kori? Sähköviat? Joku -06 vm kiikarissa olis.... Ja entä ne nelivedon käyttöominaisuudet tuon ikäisissä?
Dieselistä ei ole kokemuksia mutta kahdella bensakoneisella Grand Vitaralla on nyt takana vajaa puoli miljoonaa kilsaa. Kestävyys noissa on huippulaatua, taattua japsitavaraa. Kummassakaan autossa ei ole ollut mitään merkittävää määräaikaishuoltoa kummempaa korjausta. Voimansiirto toimii moitteetta 250000 kilsan jälkeen. Jakovaihteisto (alennusvaihteisto + lukittavissa) auttaa pahoissa paikoissa, normiajossa keskitasauspyörästö toimii kuten sen kuuluukin eli auto on aidosti koko ajan nelivetoinen. Sähköissä ei myöskään ole ollut ongelmia eikä ruoste tunnu olevan näissä mikään iso ongelma. Ainoa pieni miinus tulee bensamoottoreiden kulutuksesta, nykyisen 2.4 litrasen automaatin keskikulutus on ajotietokoneen mukaan 11.3 l/100km.

Noi diisselit on kuulemma pikkusen meluisia ja vähän laiskoja mutta eiköhän niilläkin toimeen tule. Tosin nykyisillä polttoaineiden hinnoilla saa aika paljon ajaa, jotta on kokonaisuutena edullisempi kuin bensamoottorinen.

ps. mun eka Grandi on näemmä myynnissä nettiautossa: http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/6792925
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 24.07.2015 08:36
Vastaa lainaten