Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Oliskohan mahdollisesti kyseessä se, että vastaantulija kostaa oman häikäisymisensä?
Siis onko sinulla valot kunnossa, ja suunnattu siten että ei häikäise ensin?
Minä olen joskus tehnyt juurikin tuota, siis vetänyt pitkät päälle hivanen liian aikaisin, kun vastaantulevan lyhyet valot/sumuvalot on häisäissyt pahasti, taikka vastaantulija ei ole muistanut vaihtaa lyhyitä kohtuullisen ajan kuluttua siitä, kuin minä olen vaihtanut lyhyille....
Toki on varmasti niitäkin, jotka ajattelee että eipähän häikäise minun silmiin... ja osa jopa täysin tietämätön tuosta haitasta...
|
Luulen ainakin, että valot ovat kunnossa. Lisävaloja tai edes sumuvaloja ei ole, mitä jättää edes vahingossa päälle. Ajovalot on ihan alkuperäiset ja suunnattu oikein ja katsastusmieskin ne hyväskynyt. 100% varmaksi ei tietenkään voi sanoa, kun en ole omaa autoani vastaan ajanut, mutta ei ainakaan muiden mk2 V70 Volvojen valot häikäise mitenkään erityisesti. Eli ainoat vaihtoehdot on, että joko on niin tollo, ettei tajua mitään tai sitten tekee tahallaan kiusaa, kun tietää että valotehoa löytyy. Ja jälkimmäinen ei ole kyllä enää mikään ihme Suomen maanteillä.
Onneks tekniikka kehittyy ja saadaan ne automaattiset valot.