Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja macro
Samoilla linjoilla, sekoitus ei ole niin iso vaiva että 1k-tuotteita kannattais suosia.
Enkä noin isoja eriä osta, ehkä jotain 5l settejä, mutta kuitenkaan hintaero ei merkittäväksi nouse.
|
Itse haluaisin suosia 1k maalia vaikka siitä syystä jos laitan jotain 2k maalia sähköruiskuun, se on hankala putsata ja saattaa lakata toimimasta. Halpakaupasta saa halpoja paineilmaruiskuja, mutta niissä on suutinpuoli niin avatonta, että joutuu ohentamaan helvatisti.
Esim Wurth Rost Stop 1k maalia olen onnistunut maalaamaan hyvin millä menetelmällä vaan. Sitä on lisäksi helppo hioa.
Jos ei maalaa usein paineilmaruiskulla, se on hankalaa mm. siksi kun ruisku saattaa olla heikossa hapessa. Normadur 65HS maalin kanssa mulla oli ongelmia paineilmaruiskun kanssa ehkä väärän suutinkoon takia.
Lyijymönjä Ferrexillä maalattiin nuorena autot mattamustaksi. Se oli talliporukassa vähän kuin oma hupinsa, että laitetaan autot mattamustaan väriin. Tuli oikeastaan aika hienon näkönen kun laitto jonkun vanhan liiton kestävän automaalin päälle ensin tietenkin hioen.