Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 19.07.2015, 22:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

2L ja 2L-t ja eri versioiden erot reilun 10v takaa muisteltuna.


Suurimpana erona on 2L ja 2L-t välillä on tuon turbon lisäksi: Männät erit, olikohan männäntappi turbossa paksumpi? Kiertokanget ja kampiakseli erit, siis myös kiertokangen alapää turbossa isompi. Ja pakoventtiilit taisi turbossa olla erit?, kansi eri, siis turbon pakosarjan kiinnityspultille/pulteille pitää porata/kierteyttää 2? reikää kanteen (paikat valmiina), lohko eri, siis vaparin lohkossa on insertti turbon paluuöljylle, vain reikä ja putkilähtö puuttuu... Ja turbon öljynjäähdytin on yleensä isompi, ja jäähdytysnestekierrossa on paljon eroavaisuuksia, siis alkuperäinen ahdin on vesijäähdytetyllä rungolla.
Ja syöttöpumppu eri, suurimpana erona turbossa ahtopaineen mukaan säätyvä maksimisyöttö.
Ja turbolla taikka ilman; öljypohja ja öljyn imuputki vaihtelee auton mukaan, samoin kuin öljyn suodattimen jalka.
ja noita 2L/2lt-t koneita on valmistettu niin pitkään, että jotain "pientä" eroa sähköissäkin, samoin kuin turboissa jne.

Ja kuten jo aikaisemmin todettiin, nuo turbon hilppeet onnistuu sekoittaa vaparin koneeseen.

Ja tuo 2L ilman turboa, oliko reilu 70 hv/n.4000 rpm/n.160 Nm on tuosta 2,44 Litran koneesta huomattavan vähän, kun siinä on jo nuhasimmassa versiossakin männille jäähdytys öljysuihkuilla!
Jos kone on kunnossa, niin tuosta vaparista kestää repiä tehoja turbolla enemmän, kuin alkuperäisessä turbossa on. (jos sopiva turbo ja ic, hyvät öljyt, ja jäähdytys kunnossa, niin varmaan lyhytaikaisesti kestää ottaa reilu tuplat siitä, mitä turbossa alunperin... ja jotkut ottavat vielä enemmän.... mutta esikammiokone, johonkin tulee se raja, että alkaa murenemaan käsiin...
Vastaa lainaten