Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 18.07.2015, 10:56
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Lohko on sama kaikissa kunnes tuli d4d vuonna 2001,muistaakseni oli sähkö ohjattua pumppua vielä 2LII lohkoisissakin sun muuta myös joten vaikea soveltaa,täysin mekaanisella pumpulla olevat on jotakuinkin bolt-on joita tosin ei oo ku ln130 runnerissa. En oo ihan varma vaik jossain alkupään turbollisissa hiaseissa olis ollu mekaanista pumppua,sellanen sopis kyllä. Sit noi 2LII sarjan koneet on turbolla ja ilman ihan samoja et yks mahdollisuus on laittaa turbottomaan turbon hilut ja väittää leimalla et ei mitään konetta oo koskaan vaihdettukaan jos ne sitä kysyy. Huomaa kuitenkin et vaparin ja ahdetun syöttöpumppu on eri. Viisainta on kuitenkin aina ihan silmällä katsoa ennenkuin konetta ostaa,näitähän on kaikenmaailman Hankasalmelaiset naittaneet ristiin rastiin,esim. vanhemissa turbon ja vaparin lohkoa ei erota päällepäin muuten kuin lohkon helmassa olevasta turbon öljynpaluu putken paikasta,jos sitä ei ole on lohko vaparista,tosin niissähän ei ole suuria eroja.
Olin jostain saanut päähäni, että d4d tuli jo -90 luvulla, mutta eihän se niin ollutkaan.
Vapariin turbon hilppeet sopinee aika helposti, öljynpaluun joutuu ainaki tekemään. Männäthän turbokoneessa on erilaisia, mutta ei liene suurta merkitystä. Vaparin pumppu toimii turbon kanssa ihan hyvin, jos ei hurjia tehoja tavoittele. Sain itse turbotetusta 110 hevosvoimaa pelkästään syöttöä säätämällä. Hieman se pöläyttI savua kiihdyttäessä, kun syötöt ei säädy ahtopaineen mukaan.
Vastaa lainaten