Öljykylpy olisi tarkoitus "penkittää" että näkee kuinka hyvin se virtaa. On kyllä myönnettävä että imuputket ovat sen kanssa öljyssä sisäpuolelta, en tiedä miten öljy vaikuttaa turbon elinikään, tai kuinka paljon sitä sumua esiintyy, mutta bensavehkeissä on ilmeisesti pidemmän päälle ongelmia jos turbo asennetaan ennen kaasaria kun bensapisarat osuu turbon siipiin ilmeisesti aika kovalla vauhdilla.
Voi olla että kannattaa vaihtaa putsaria paperimalliseen. HJ-61 tai HDJ taitaa olla parhaasta päästä, ellei sitten kuorma-autostsa tai traktoreista löydy sopivia. Katuvehkeisiin suunnitellut virtaavat varmaan tarpeeksi, mutta pöly- ja vesikuormitus jolle maastoautot altistuvat on vähän eri luokkaa.
Mitä ulkomailla väittivät niin ellei se ahdin nyt ihan punahehkuinen ole, niin joenylitysten yms. ei pitäisi rikkoa turboa. Ja onhan se sinulla aika korkealla kun se on koneen päällä, tuskin se ihan ensimmäisenä kastuu. Ainakaan Toyotan vakioturboja ei kai juuri vedellä ole rikottu ja nehän ovat yleensä paljon alempana konehuoneessa.
Eipä muuten ollut pahan hintainen Autometerin pyrometri tuolla Racer's Placessa (ainakaan verrattuna siihen mitä maksoin venekäyttöön tehdystä vastaavasta), sellainen kannattaa laittaa jos turbon/koneen pitkä ikä oikeasti kiinnostaa. Koneen lämpömittari reagoi liian hitaasti paikallisiin lämpörasituksiin.
|