Tämä rojekti jatkuu todella pitkästä aikaa!
Hieman suunnitelmien muutoksia tullut matkan varrella. Aikaisempi moottori 1.9tdi kone vaihtui saman lohkoiseen 1.9td koneeseen. Syystä, että siinä on valmiiksi mekaaninen syöttöpumppu valmiina sekä muita parantavia tekijöitä. Toki se on hieman tehottomampi mutta virityksellä sekin hoituu
Homma aloitettiin pesemällä koko moottori kunnolla. Hieman mukavampi vaihtaa osia sun muuta. Moottoriin vaihtui pykälää isompi turbo vanhasta moottorista, samoin pakosarja ja imusarja. Kaikki turhat letkut karsittiin pois sekä yksinkertaistettiin asioita.

Uuden silmälaakerin teko. Äkkiseltään en siihen mitään sopivaa laakeria löytänyt joten vanhaan tapaan tein siihen liukulaakerin.
Vanhan moottorin välilaippa istui kivasti paikalleen. Yhden kiinnityspultin lisäsin siihen koska nyt tässä moottorissa ei ole öljypohjaa joka olisi tukeva rakenne. Joten kolme alimmaista pultin reikää jää käyttämättä.
Vauhtipyörään tuli uuden pultit. M10x1.0 12.9 kovuudeltaan. Vedin ne lukitteella kiinni ja 70nm. Tästä vois ihmiset kertoa mielipiteitä? Pysyy kiinni?
Kytkin ja asetelmahan tässä on exedyn racing kytkin.
Kivasti meni laatikkoon paikalleen ilman mitään valtavia väkivaltaisia ponnisteluja
Laitoin tollasen uuden takaiskuventtiilin alipainepumppuun, kun alkuperäinen muovinen oli hieman rikki. Toihan on nyt niinku väärinpäin asennettu kuinka yleensä takaiskuventtiili asennetaan. Virtausnuoli osoittaa siis nyt alipainepumppua päin. Käsittääkseni se pitää niin olla?